فرمانده انتظامی استان؛

تامین امنیت لازم برای مناطق حاشیه نشین استان توسط نیروی انتظامی بسیار ضروری است

فرمانده انتظامی استان ایلام حاشیه‌نشینی استان ایلام مهاجرت قشری از جامعه است که در تامین زندگی بهتر و مناسب در محل زندگی قبلی خود موقعیتی نداشته و به امید کسب زندگی بهتر و درآمد بیشتر از روستا به شهر مهاجرت و به اجبار در حاشیه شهرها اسکان پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۳۴۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 23 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ سردار نور علی یاری اظهار کرد: حاشیه نشینی یک پدیده اجتماعی است که به دلیل عدم یکسانی بافت فرهنگی، ساکنان مناطق حاشیه نشین درگیر انواع و اقسام آسیب های اجتماعی می شوند و در واقع زمینه های ارتکاب جرم در افراد حاشیه نشین شهرها بیش از جاهای دیگر است.


فرمانده انتظامی استان ایلام با تاکید بر لزوم واکسیناسیون اجتماعی برای درمان و مقابله با پدیده حاشیه نشینی، گفت: بین حاشیه ‌نشینی و بزهکاری اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد.

سردار یاری تاکید کرد: جوانان این مناطق با فرهنگ خاص خود روزها عازم شهر می شوند تا کاری پیدا کنند که عمدتا بدلیل کمی آموزش و تخصص کار پیدا نمی کنند و به شکل زائده شهری در می آیند که خود موجب سوق دادن افراد به سمت جرم می شوند.

وی با تاکید بر اینکه بین حاشیه‌ نشینی و بزهکاری اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد، یادآور شد: توانمندسازی محلات حاشیه نشینی و اجرای طرح واکسیناسیون محیطی و اجتماعی در مقابل جرم و آسیب های اجتماعی، تامین امنیت و عدالت اجتماعی، کاهش نابرابری­های اقتصادی و فرهنگی در بین قشرهای مختلف جامعه و مناطق مختلف حاشیه شهر ها می تواند از بروز آسیب های اجتماعی و جرایم در این مناطق بکاهد.

فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: هم اکنون محله های حاشیه نشین در شهر ایلام شناسایی شده اند که باید نسبت به ساماندهی آنها اقدام و مجموعه مدیریت شهری نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند.

سردار یاری با اشاره به اهمیت تامین امنیت آحاد مردم گفت: تامین امنیت لازم برای مناطق حاشیه نشین توسط نیروی انتظامی بسیار ضروری است که ماموران پلیس برنامه های زیادی برای این امر دارند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار