نیاز استان یزد به فضایی برای گردهم آمدن تشکل‌های سیاسی

فرماندار یزد تضارب آرا برای پیشرفت و توسعه را مفید خواند و گفت: تضارب آرای احزاب زمینه‌ساز توسعه کشور و استان یزد است.
کد خبر: ۳۴۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ 22 December 2016

به گزارش تابناک یزد،مصطفی سالاری  در نشست هم‌اندیشی با احزاب و تشکل‌های سیاسی شهرستان یزد اظهار داشت: فعالیت‌ها و تلاش‌های احزاب می‌تواند زمینه‌ساز تضارب آرا شود و توسعه و پیشرفت کشور را تسریع کند.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد احزاب و تشکل‌های سیاسی علاوه بر زمان انتخابات در سایر مقاطع زمانی نیز پویایی و نشاط فعالیت‌های خود را حفظ کنند، عنوان کرد: مشارکت احزاب در مسائل غیرسیاسی ضمن کمک به دولت، روند فعالیت‌های در حال انجام را نیز بهبود می بخشد.

فرماندار یزد با بیان اینکه مشارکت احزاب در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مطلوب و حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: همکاری احزاب و تشکل‌های سیاسی و سازمان‌های مردم‌نهاد با دولت در مقوله‌های اجتماعی و فرهنگی علاوه بر مشارکت مردم در امور، نشاط و شادابی را نیز به جامعه تزریق می‌کند.

وی بیان کرد: سرمایه اجتماعی به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین پشتوانه‌های هر کشور با مشارکت و فعالیت احزاب تقویت‌ شده و بنیان‌های نظام و کشور را مستحکم‌تر خواهد کرد.

سالاری با برشمردن برخی از چالش‌های شهرستان یزد تصریح کرد: هم‌فکری و همکاری همه اقشار جامعه به ‌ویژه احزاب می‌تواند در رفع این چالش‌ها مفید و مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مهم‌ترین چالش استان و شهرستان یزد کمبود منابع آبی است، از احزاب و تشکل‌های سیاسی خواست تا نظرات و طرح‌های خود را برای برون‌رفت از این چالش ارائه کنند.

سالاری خاطرنشان کرد: دولت عقیده دارد که لازم است از نظرات و خرد جمعی همه نخبگان جامعه استفاده شود و نقد سالم و سازنده را با روی خوش می‌پذیرد، زیرا معتقد است تضارب آرا و تفکرهای مختلف بوده که زمینه توسعه و پیشرفت را هموار و استعدادها را نمایان می‌کند.

فرماندار یزد در ادامه به اقدامات صورت گرفته پیرامون راه‌اندازی خانه احزاب در یزد اشاره و ابراز امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک و با توجه به اقداماتی که تاکنون با همراهی و مساعدت مسؤولان سیاسی استان و مشارکت احزاب و تشکل‌های سیاسی صورت گرفته است، به‌ زودی شاهد افتتاح خانه احزاب استان در شهرستان یزد باشیم.

وی، راه‌اندازی خانه احزاب را از ضرورت‌های توسعه سیاسی برشمرد و گفت: استان یزد نیازمند فضایی برای گرد هم آمدن تشکل‌های سیاسی دارد و امیدواریم هرچه زودتر مقدمات راه‌اندازی این فضا فراهم شود.

فرماندار یزد با بیان اینکه دولت آمادگی دارد برای قانون و مقررات کشور، مجوز فعالیت نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی جدید را در یزد صادر کند، عنوان کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید با الکترونیکی کردن روند صدور پروانه فعالیت احزاب و فعال‌سازی این سامانه در سایت وزارت کشور، صدور مجوزهای قانونی برای احزاب را تسهیل کرده است.

سالاری خواستار همکاری بیش ‌از پیش احزاب استان یزد با یکدیگر در زمینه‌های غیرسیاسی شد.

به گزارش فارس، در نشست هم‌اندیشی مسؤولان و دست‌اندرکاران احزاب و تشکل‌های سیاسی شهرستان یزد با فرماندار این شهرستان، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار، معاون فنی و عمرانی فرمانداری، بخشداران بخش مرکزی و زارچ و جمعی از کارشناسان حوزه سیاسی فرمانداری نیز حضور داشتند و شرکت‌کنندگان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار