بازدید استاندار گلستان از کارخانه کود شیمیایی در کشور قزاقستان

استاندار گلستان در سفر به استان منگستائو کشور قزاقستان صبح امروز پنج شنبه (18آذر) از کارخانه تولید کود شیمیایی(گاز ازت) در شهر اکتائو بازدید کرد.
کد خبر: ۳۴۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 08 December 2016
استاندار گلستان در سفر به استان منگستائو کشور قزاقستان صبح امروز پنج شنبه (18آذر) از کارخانه تولید کود شیمیایی(گاز ازت) در شهر اکتائو بازدید کرد.

 دکتر صادقلو با اشاره به قراردادهای منعقده فی مابین که پیش تر صورت گرفته بود، تصریح کرد: استان گلستان نیاز به 120هزارتن کود ازت دارد که 80 درصد آن از طریق واردات تامین می شود و منگستائو می تواند این نیاز را مرتفع سازد.

وی افزود: این توافق به صورت تهاتر است و مقرر گردید در مقابل گلستان نیز کالاهای مورد نیاز آنان را صادر نماید.

وی با اشاره به روابط این دو استان در سالهای اخیر، یادآور شد: خوشبختانه زمینه های اقدام دوطرفه وجود دارد و با توجه به راه های ارتباطی هوایی، زمینی و ریلی می توان شاهد افزایش روابط اقتصادی بود.

لازم به ذکر است در این بازدید دکتر جهانگیرزاده سفیر ایران، ربیعی معاون اقتصادی استاندار گلستان، هزارجریبی نماینده مجلس شورای اسلامی، مهاجر مدیر کل جهاد کشاورزی، بهرامی رئیس اتاق بازرگانی و دیگر مقامات استان گلستان حضور داشتند.

گفتنی است علاوه بر بازدید از کارخانه گاز ازت (تولید کود شیمیایی) ، از دیگر برنامه های هیات گلستانی بازدید از بندر آکتائو و تاسیسات وابسته ، نشست رسمی هیات با حضور استانداران ومراسم امضاء یادداشت تفاهم ها، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی آکتائو و شرکت های وابسته و بازدید از طرح های کشاورزی ، شیلات ، گردشگری و راه آهن می باشد.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار