ثبت یک‌هزار موقوفه در زابل

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل گفت: یک‌هزار و ۳۲ موقوفه در سامانه اداره اوقاف شهرستان زابل به ثبت رسیده است که شامل نیات مختلف فرهنگی و مذهبی می‌شود.
کد خبر: ۳۳۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۲ 03 December 2016
حجت‌الاسلام اسماعیل بامری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل گفت: یک‌هزار و ۳۲ موقوفه در سامانه اداره اوقاف شهرستان زابل به ثبت رسیده است که شامل نیات مختلف فرهنگی و مذهبی می‌شود.
وی بیان کرد: بحمدالله نیات واقفان امروزه تنوع بیشتری پیدا کرده و به سمت نیازهای روز گرایش دارد، بطوری که علاوه بر نیات ساخت مسجد و حسینیه، خانه عالم، حوزه علمیه و برگزاری مراسم مذهبی، نیاتی همچون ساخت مکان ورزشی هم در سال جاری داشته‌ایم.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل افزود: با توجه به کارکردهای بی‌شماری که وقف دارد، اگر موقوفات ما مطابق با نیاز روز صورت گیرد، می‌تواند در زمینه‌های مختلفی از جمله بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و افزایش رفاه عمومی راهگشا باشد.
بامری اظهار کرد: برای ترویج وقف، باید این سنت حسنه را به‌درستی معرفی کرد تا نگاه جامعه نسبت به وقف تغییر کند و از کارکردهای آن آگاه شوند. برای تبلیغات در این زمینه باید نقش رسانه را بسیار جدی گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار