400 تن از امامزادگان واجب التعظیم در قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: شهر مقدس قم از ابتدای تاریخ اسلام محل حضور فرزندان منتسب به اهل بیت(ع) بوده است و هم اکنون 400 تن از امامزادگان واجب التعظیم در این شهر به خاک سپرده شده و مزار آن ها به زیارتگاه های مقدس تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۳۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ 02 December 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم افزود: مردم شهر مقدس قم با استقبال از فرزندان اهل بیت(ع) که به این شهر مهاجرت کرده بودند، زمینه حفظ مکتب اهل بیت(ع) از خطرهای موجود و بستر نشر معارف اسلام ناب را به سایر نقاط عالم فراهم کردند.

وی بیان کرد: هم اکنون بسیاری از امامزادگان واجب التعظیم که شماری از آنها فرزندان بلافصل ائمه معصومین هستند در قم مدفون هستند، همچون حضرت موسی مبرقع که حرم ایشان در خیابان طالقانی قرار دارد و 40 تن از خاندان عظیم الشان وی نیز در همان محل در مکانی به نام چهل اختران به خاک سپرده شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه مهم امامزادگان در استمرار حیات دین، ادامه داد: آیت الله جوادی آملی در دیدار روز گذشته خود با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر نقش اساسی امامزادگان در ترویج مکتب تشیع در ایران تاکید کرد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، دیروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت ‌و گو کرد. 

حسینی مقدم گفت: وقف مهمترین صدقه جاریه و منشا بسیاری از تحول ها در حوزه های مختلف اجتماعی از جمله بخش های اقتصادی، فرهنگی و درمانی است و جهان اسلام در طول حیات خود بارها مورد تهدیدهای جدی از جمله حمله مغول ها قرار گرفته است، اما به وسیله وقف توانسته است تمدن اسلامی را حفظ کند.

وی افزود: بر خلاف دوران پهلوی که به مساله حیاتی وقف توجهی نمی شد در نظام اسلامی موقوفات احیا شده و میانگین وقف نامه ها سال به سال افزایش یافته و هم اکنون به سالانه 2 هزار و 500 وقف در بخش های مورد نیاز جامعه رسیده است.

وی ادامه داد: لازم است در شهر مقدس قم که پایگاه علم و اجتهاد است وقف های بسیاری برای حمایت از حوزه های علمیه و تربیت عالمان برجسته توسط واقفان صورت گیرد تا شاهد شکوفایی و تعالی هرچه بیشتر این مراکز عالم پرور باشیم.

هفتم تا 16 آذرماه به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار