1000 موقوفه شناسایی نشده در مهریز یزد وجود دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز گفت: یک هزار موقوفه در این شهرستان وجود دارد که هنوز وضعیت آنها مشخص نیست و در دست افراد است .
کد خبر: ۳۳۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱ 24 November 2016
به گزارش تابناک یزد،سید مهدی سیدی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این موقوفات در زمینه های مختلف در شهر و مناطق روستایی وجود دارد که باید برای تحقق نیات واقفان تعیین تکلیف شوند.
وی ادامه داد: کسانی که در خصوص این موقوفات اطلاع دارند باید بر حسب وظیفه دینی نسبت به معرفی آنها و تعیین تکلیف اقدام کنند تا طبق مقرات زیر پوشش اداره اوقاف و امور خیریه قرار گیرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهریز اظهار داشت: هم اکنون در شهرستان مهریز یکهزار و 802 موقوفه و سه هزار و 941 رقبه وجود دارد و این شهرستان در استان یزد به لحاظ آمار موقوفات و رقبات رده چهارم را دارد.
سیدی گفت: امسال با نیات مردم خیراندیش و مومن شهرستان مهریز پنج مورد وقف جدید در این اداره به ثبت رسیده و همچنان در خصوص مسائل آموزشی و بهداشتی به وقف جدید نیاز مبرم است.
وی افزود: امسال 601 سند اجاره خط برای موقوفات و 81 سند مالکیت جدید برای آنها در این شهرستان صادر شده و این اقدام مهم تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.
این مسئول اظهار داشت: در مهریز 390 مسجد وجود دارد و برای هر مسجد بین سه تا پنج نفر هیات امنا در طول سال در بخش های مختلف در شهر و روستاها همکاری دارند.
سیدی گفت: در طول سال بر اساس نیات واقفان فعالیت های مختلف فرهنگی و مذهبی انجام می گیرد و برخی که شاخص است در راستای گسترش فرهنگ وقف انجام می گیرد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار