نظارت ویژه مسؤولان محیط‌ زیست در حوزه آلودگی هوای یزد

فرماندار یزد خواستار نظارت ویژه مسؤولان محیط زیست در حوزه آلودگی هوای شهرستان یزد شد.
کد خبر: ۳۲۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 11 November 2016

به گزارش تابناک یزد،مصطفی سالاری  در جلسه شورای بهداشت شهرستان یزد با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به مباحث زیست‌ محیطی دارد، نظارت ویژه مسؤولان محیط زیست در زمینه کاهش آلودگی هوا و برخورد قانونی با متخلفان را خواستار شد.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم در حوزه تخلفات زیست ‌محیطی که رابطه مستقیمی با سلامت مردم دارد، قاطعانه برخورد می‌کند، خاطرنشان کرد: با وجود اقدامات مطلوبی که در زمینه جمع‌آوری، تغییر سوخت و انتقال کوره‌های آجرپزی در یزد صورت گرفته است، برخی تخلفات از سوی مردم گزارش می‌شود که در صورت اثبات برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد.

فرماندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث ثبت جهانی قنات زارچ عنوان کرد: لازم است با تدابیر سازمان میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های مرتبط با این امر، چالش ورود فاضلاب‌های خانگی به قنات جهانی زارچ به ‌صورت کامل برطرف شود.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در زمینه بازسازی و مرمت پایاب‌های قنات در شهر یزد صورت گرفته است، بیان کرد: با توجه به گزارش‌های میراث فرهنگی اکثر این پایاب‌ها به محلی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی تبدیل ‌شده و می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سالاری با اشاره به اینکه مشارکت و همکاری مردم در همه زمینه‌ها از جمله حفاظت محیط ‌زیست و میراث فرهنگی قابل‌ تقدیر است، عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان یزد همان‌گونه که امور کاری خود را با استفاده اعتبارات شهرستان جلو می‌برند، نسبت به جذب اعتبارات ملی نیز اهتمام داشته باشند.

فرماندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پاسخگویی به مطالبات مردمی اولویت اصلی دولت تدبیر و امید است، اظهار داشت: رعایت اخلاق اسلامی در برخورد با ارباب‌ رجوع و تکریم مردم از شاخصه‌های مورد توجه دولت یازدهم است.

سالاری همچنین خواستار همکاری بیش‌ از پیش دستگاه‌های اجرایی یزد در رفع چالش‌ها و خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم این شهرستان شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار