راه‌اندازی منوریل قم پس از حل مشکلات حقوقی

شهردار قم گفت: به دلیل کاهش طول مسافت منوریل قم به چهار و هفت دهم کیلومتر این پروژه با مشکل حقوقی مواجه شده که اگر این مشکل حل شود منوریل آماده راه‌اندازی است.
کد خبر: ۳۲۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷ 10 November 2016
به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد گفت: یکی از معضلات قم پروژه‌هایی است که در یک زمانی بدون مطالعه در این شهر راه‌اندازی شده است.

وی به پروژه در حال احداث منوریل قم که حرف و حدیث‌های فراوانی برای آن در این استان مطرح است اشاره و ادامه داد: انگیزه اصلی در احداث منوریل حل معضل ترافیک در شهر قم بوده است که متأسفانه در آغاز کار منوریل در جایی است که مسافربری آن بسیار ضعیف است و در مقصد حتی شاید مسافربری صفر داشته باشد.

شهردار قم با تأکید بر اینکه  منوریل برای کارهای بسیار سبک مثل گردشگری استفاده می‌شود ابراز کرد: متأسفانه این پروژه در قم پیش رفته و مشکلات خاص خود را دارد.

وی افزود: ما ۱۸ کیلومتری که در قرارداد احداث منوریل است را به ۴ و هفت دهم کیلومتر تبدیل کرده‌ایم که به معنای این است که قراردادهای  بسته شده با شرکت‌های کیسون و مبنا به هم می‌خورد.

سقائیان نژاد ادامه داد:  قرارداد با این شرکت‌ها برای ۱۸ کیلومتر و ۲۰ واگن و یا گسترش ۵۰ واگن بوده است که در حال حاضر مفید و مختصر شده و به ۴ و هفت دهم کیلومتر و ۶ واگن رسیده است و این هم ب آن دلیل است که برای این پروژه تاکنون هزینه‌ای ۲۰۰ میلیاردی صورت گرفته است.

شهردار قم ادامه داد: دیوان محاسبات در این زمینه سئوالاتی دارد و از طرفی دیگر خود شرکت‌های که قرارداد داشته‌اند هم سئوالاتی در این زمینه دارند که باید حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه شهرداری آماده راه اندازی منوریل قم است، گفت: راه‌اندازی پروژه در حال حاضر منوط به حل شدن مشکلات حقوقی است زیرا اصل قرار داد پروژه ۱۸ کیلومتر بوده که در حال حاضر به  ۴ کیلومتر و ۷۰۰ متر رسیده است و برای بهره‌برداری این طول ساخته شده مشکل حقوقی وجود دارد.

شهردار قم در پایان افزود: مهمترین اولویت شهرداری قم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و افزایش سرانه  فرهنگی و گردشگری در شهر قم است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار