مدیرعامل شركت غله کردستان:

تمام‌مطالبات‌گندم‌کاران‌کردستان‌پرداخت‌شد

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت: استان کردستان علاوه بر اینکه در رتبه چهارم خرید گندم کشور قرار دارد تمامی مطالبات گندم کاران استان را پرداخت کرده است.
کد خبر: ۳۲۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 31 October 2016

به گزارش تابناک کردستان، جمال صالحی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: استان کردستان علاوه بر اینکه در رتبه چهارم خرید گندم کشور قرار دارد تمامی مطالبات گندم کاران استان را پرداخت کرده است.

وی گفت: امسال 856 هزار تن گندم در 87 مرکز خرید، از کشاورزان خریداری شد و برای این میزان محصول 10 هزار و 924 میلیارد و 500 میلیون ریال به گندمکاران پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان با اشاره به اینکه مصرف سالانه گندم کردستان 180 هزار تن است تصریح کرد: میزان خرید گندم نسبت به سال گذشته 310 هزار تن حدود 57 درصد افزایش داشته و گندم مازاد بر نیاز استان به میزان 474 هزار تن به 12 استان کشور صادر شده است.

وی گفت: استان‌هایی که گندم مازاد کردستان به آنها صادر شده شامل آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، البرز، قم، بوشهر، چهارمحال بختیاری، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمان، گیلان و مازندران هستند.

صالحی افزود: کردستان هم اکنون پس از استان‌های خوزستان، گلستان و فارس در رتبه چهارم خرید گندم کشور قرار داشته و شهرستان بیجار نیز با 233 هزار تن خرید بین شهرستان‌های کشور در رتبه دوم قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: مراکز خرید گندم در 10 شهرستان استان فعال شده بود که بیجار در رتبه اول و شهرستان‌های قروه با 150 هزار تن، سقر 134 هزار تن و دهگلان با 107 هزار تن در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار