دولت قبل در حوزه ورزش کار غیرکارشناسی زیادی کرده بود

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: خيرين امسال بالغ بر 15 میلیارد تومان به ورزش و ايجاد و توسعه فضاهاي ورزشي در اين استان كمك كرده‌اند.
کد خبر: ۳۱۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰ 28 October 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:حيدرعلي كامياب در جمع خیرین ورزشی و ورزشکاران شهرستان لامرد ضمن گرامیداشت هفته تربیت بدنی، گفت: دولت یازدهم با چالش‌های بزرگی مواجه بوده و در حوزه ورزشی و زیرساخت آن کارهای غیرکارشناسی زیادی انجام شده بود.

کامیاب با بیان اینکه سیاست دولت تکمیل طرح‌های نیمه تمام است، عنوان کرد: در کل کشور 5 هزار فضای نیمه تمام ورزشی وجود که میزان در دولت یازدهم به 200 هزار متر کاهش یافته است.

وی افزود: در برنامه پنجم مشکلاتی برای حضور بخش خصوصی و هزینه کردن این بخش در ورزش به وجودآمد که با روی کارآمدن دولت یازدهم و تشکیل مجلس دهم و با رایزنی هایی که در خصوص رفع چالش های اینگونه انجام شده است امیدواریم در برنامه ششم توسعه شاهد رفع موانع حضور بخش خصوصی و ایجاد مشوق هایی نظیر بخشش های مالیاتی این بخش در ازای هزینه کردن در ورزش باشیم.

کامیاب بند ب ماده 117 قانون را نیز یکی دیگر از راهکارهای توسعه ورزش دانست و گفت: اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه های اجرایی می تواند رونق قابل توجهی به ورزش ببخشد.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس میزان مشارکت خیرین ورزشی در استان فارس را 15 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: خیرین بازوان دولت هستند که در حوزه های عمرانی و به ویژه ورزش کمک های شایانی به دولت کرده اند.

کامیاب در ادامه به بررسی وضعیت فضاهای ورزشی در لامرد پرداخت و گفت: سرانه کل فضاهای ورزشی لامرد یک و نیم متر برای هر نفر است اما تنها 16 درصد از این فضا به اماکن سرپوشیده اختصاص یافته و این اجحاف بزرگی در حق مردم لامرد است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با تاکید براینکه طرح‌های نیمه تمام ورزشی در لامرد، جز استخر سرپوشیده که توسط شرکت توسعه و تجهیز در حال احداث است، تا پایان سال مالی 95 به سرانجام مي‌رسد، گفت: باید برای توسعه ورزش و زیر ساخت‌های آن در لامرد شرایط حضور بخش خصوصی و خیرین هموار شود.

او در خصوص مسائل فرهنگی و جوانان هم گفت: بی اعتمادی جوانان به دولتمردان و مسئولان و بی تفاوت بودن آنها به مسایل جاری جامعه آفتي بزرگ است كه باعث كاهش تعداد سازمان‌هاي مردم‌نهاد از 300 تشكل در سال 84 به 15 تشكل در سال 92 شد.

كامياب خواستار فعال شدن بیش از پیش سازمان‌های مردم نهاد در لامرد شد و ابراز امیدواری کرد که با احداث و راه اندازی خانه جوان در این شهرستان شاهد فعالیت این تشکل ها در چارچوب فعالیت های تعریف شده باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار