اعتکاف 10 هزار نفر در 53 مسجد جامع کشور

به همت آستان قدس رضوی، همزمان با برگزاری مراسم اعتکاف در حرم مطهر رضوی، 10 هزار نفر نیز در 53 مسجد جامع در شهرستان‌ها و روستای موقوفه‌دار، معتکف می‌شوند.
کد خبر: ۳۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۷ 03 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی اظهار کرد: سیره رسول گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) راه‌ها و اعمال فراوانی را برای رسیدن به کمال معرفی کرده که یکی از برترین آنها سنت انسان‌ساز اعتکاف است، از این رو معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، برنامه‌های فرهنگی تبلیغی خود را به مناسبت این ایام، ویژه معتکفان حرم مطهر رضوی و 10 هزار معتکف در 53 مسجد جامع سطح کشور برگزار می‌کند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: این برنامه‌ها در قالب مناجات خوانی، قرائت قرآن کریم، اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مدیحه‌سرایی، قرائت زیارت امین‌الله و ادعیه، بیان احکام، حلقه‌های‌معارف و اهدای‌ هدایای ‌فرهنگی ویژه معتکفین اجرا می‌شود.

حسینی با بیان اینکه، حجج‌الاسلام حسینی قمی، مهدوی‌نیا و جعفر اسلامی‌فر از جمله خطبائی هستند که در مراسم معنوی اعتکاف حرم مطهر به ایراد سخن می پردازند، افزود: مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) از جمله هادی الهی، کاظم ذوقیان، امیر عارف و مهدی سماواتی نیز در این مراسم به اجرای مداحی و مناجات خوانی می‌پردازند.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار کرد: پرسمان طب المعصومین با موضوع «آثار تغذیه در اخلاق» با حضور حجت‌الاسلام مهدوی‌نیا از جمله برنامه‌هایی است که همزمان با روز میلاد اولین امام شیعیان حضرت علی(ع) از ساعت 18:30 در جمع معتکفان حرم مطهر برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار