رییس دانشگاه آزاد گیلان: دولت تدبیر و امید در حق دانشگاه آزاد اسلامی ناعدالتی کرده است

کد خبر: ۲۸۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵ 22 August 2016
تابناک / رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه معاون آموزشی وزارت علوم به‌صورت غیرقانونی از مصوب کردن چند رشته در استان گیلان جلوگیری کرده است، گفت: دولت تدبیر و امید در حق دانشگاه آزاد اسلامی ناعدالتی کرده است.

علیرضا امیرتیموری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با تمامی امکانات آموزشی و تحصیلی که برای دانشجویان فراهم کرده همیشه در بحث تخصیص رشته دانشگاهی مورد هجمه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان مطرح کرد: دولت با دانشگاه آزاد اسلامی ناعادلانه برخورد می‌کند و دانشگاه آزاد اسلامی در هیچ دولتی مورد حمایت قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان 42 هزار نفر دانشجو، دانشگاه گیلان 18 هزار نفر دانشجو و دانشگاه پیام نور 26 هزار نفر دانشجو در سطح استان دارند، افزود: تعداد دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی درسطح استان گیلان 28 هزار نفر است.

امیرتیموری با اشاره به اینکه دانشگاه گیلان به‌عنوان دانشگاه مادر در استان محسوب می‌شود و  670 نفر عضو هیئت علمی و دانشگاه آزاداسلامی با 42 هزار نفر دانشجو، 900 نفر عضو هیئت علمی دارد، گفت: پیام نور در سطح استان گیلان با 26 هزار دانشجو تنها دارای 100 نفر عضو هیئت علمی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای هر 40 نفر دانشجو یک استاد پیش‌بینی کرده است و با استانداردهای وزارت علوم تفاوت چندانی ندارد، گفت: اعضاء هیئت علمی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی به 50 نفر هم در استان نمی‌رسند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به دانشگاه‌های رقیب که برای دانشگاه آزاد تهدید محسوب می‌شوند و حتی دارای زیرساخت‌های آموزشی مناسب نیستند، خاطرنشان کرد: در هنگام پذیرش دانشجو، وزارت علوم دانشجویان بیشتری را به آنان اختصاص می‌دهد.

امیرتیموری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با وجود بهترین آزمایشگاه‌ها در سطح استان و با داشتن 900 نفر عضو هیئت علمی شاهد ناعدالتی‌های زیادی است، گفت: همیشه برخورد با دانشگاه آزاد یک برخورد سیاسی بوده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها مثل دو طرف تیم در یک مسابقه هستند و دولت نیز به‌عنوان داور این مسابقه است، مطرح کرد: دولت در این مسابقه حق گُل زدن را ندارد در حالی‌که دولت در این مسابقه به دانشگاه آزاد اسلامی گُل می‌زند.

امیرتیموری با بیان اینکه حتی دولت یازدهم به دانشگاه آزاد اسلامی ناعدالتی کرده است، مطرح کرد: معاون آموزشی در دولت  به صورت غیرقانونی از مصوب کردن چند رشته در استان گیلان جلوگیری کرده که این برخوردها برخوردهای ناعادلانه است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای مجوز یک رشته در مقطع کارشناسی ارشد باید دارای یک دانشیار و 3 استادیار باشد، مطرح کرد: این در حالی است که برای دانشگاه‌های دیگر به‌صورت چشم بسته رشته تصویب می‌کنند.

امیرتیموری با بیان اینکه اسدالله عباسی و جبارکوچکی نژاد دو نماینده از نمایندگان استان گیلان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هستند، گفت: امیدوارم با عضویت نمایندگان استان در این کمیسیون، شاهد برطرف شدن مشکلات در این موارد باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار