بازار کساد شهرک های صنعتی فارس

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از وجود 17 شهرک صنعتی فاقد متقاضی خبر داد.
کد خبر: ۲۷۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 11 August 2016
شاهپور قنبري در نشست مطبوعاتي خود با اصحاب رسانه با بيان اين كه سياست شركت شهركهاي صنعتي فارس بر اساس توسعه متوازن است گفت: از آن جايي كه اقبال و استقبال برخي از شهرك هاي صنعتي بيشتر است بنابراين سياست توسعه متوازن را دنبال مي كنيم و در اين رابطه مشوقهايي هم جهت سوق سرمايه گذار به مناطق كمتر توسعه يافته استان دنبال مي كنيم.
مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس افزود: 17 شهرك صنعتي فاقد متقاضي است و اقدام براي ايجاد و ساخت آن نكرده ايم تا زماني كه متقاضي حضور در شهرك ها وجود داشته باشد.
وي گفت: شركت شهرك هاي صنعتي فارس به دنبال ايجاد شهرك جديد نيست و به دنبال كيفي سازي به جاي كمي گرايي هستيم.
قنبري با تاكيد بر اين كه جلوی شهرك هاي صنعتي سياسي مي ايستيم اظهار داشت: در راستاي توسعه متوازن در مناطق كمتر توسعه يافته و حمايت بيشتر برای تشویق به سرمايه گذاري در اين مناطق، تا سقف 50 درصد در قيمت تمام شده زمين تخفيف لحاظ كرديم.
مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس قيمت متوسط زمين در شهرك صنعتي در فارس را بين 50 تا 60 هزار تومان اعلام كرد و بيان داشت: در بحث ايجاد زيرساخت صنعتي دولت به عنوان متولي اين حوزه در راستاي كاهش هزينه هاي تمام شده خدمات و همچنين تكميل اين خدمات ايجاد 70 شهرك و ناحيه صنعتي را به تصويب رسانده كه از اين تعداد 61 شهرك صنعتي در حال واگذاري هستند و وسعت آن ها بالغ بر 7 هزار و 220 هكتار است از اين وسعت 5 هزار و 535 هكتار آن عملياتي شده است.
به گفته وي از اراضي مذكور 3 هزار و 454 هكتار زمين ماهيت صنعتي دارند كه يا واگذار شده و يا آماده واگذاري براي سرمايه گذاري صنعتي در استان است.
وي بيان داشت: در فارس 59 شهرك صنعتي داراي انشعاب آب هستند كه براي آن ها هزار و 21 ليتر بر ثانيه آب و براي 61 شهرك صنعتي داراي برق ميباشد كه 477 مگاوات برق براي اين تعداد شهرك صنعتي تامين شده است.
قنبري با بيان اين كه در بحث تصفيه خانهها در شهرك هاي صنعتي اعتقاد ما به توسعه پايدار است افزود: توسعه پايدار به معناي رعايت ضوابط زيست محيطي است كه تاكيد ما بر آن است.
وي با تاكيد بر اين كه دو شاخص در توسعه پايدار دنبال مي شود اظهار داشت: يكي از اين شاخصها استفاده از پساب واحدهاي صنعتي براي تامين آب اين واحدهاست كه بايد پس از مراحل پيش تصفيه در تصفيه خانه هاي مركزي شهرك هاي صنعتي برابر استانداردها، كيفيت آن به قد آب هاي سطحي و تزريق به محيط هاي پذيره برسند.
قنبري ايجاد فضاهاي سبز در شهرك هاي صنعتي را از ديگر شاخص هاي توسعه پايدار در شهركهاي صنعتي خواند و اظهار داشت: حداقل 10 درصد ايجاد فضاهاي سبز بر عهده شركت شهرك هاي صنعتي در قالب كاشت درخت و درختچه است و 15 درصد ايجاد فضاي سبز نيز بايد توسط واحدهاي صنعتي مستقر در شهركهاي صنعتي انجام گيرد كه در مجموع 25 درصد اختصاص به ايجاد فضاي سبز دارد.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس از وجود 2 هزار و 426 واحد صنعتي داراي پروانه بهرهبرداري در شهرك ها و نواحي صنعتي استان خبر داد و گفت: خروجي اين تعداد واحد صنعتي، اشتغال 30 هزار و 213 نفر براساس پروانه بهره برداري است كه با سرمايه گذاري 16 هزار و 704 ميليارد ريالی انجام شده است.
وي با تاكيد بر اين كه در شهركهاي صنعتي با ايجاد زيرساخت ها راه دلالي و بورس بازي زمين را ميبنديم، عنوان داشت: واگذاري زمين در شهرك هاي صنعتي به صورت حق انتفاع است و در قالب آن قراردادهايي با سرمايه گذاران منعقد مي كنيم به نحوي كه در صورت عدم بهره برداري و راه اندازی واحدهاي صنعتي در زمين های مذكور طي برنامه زمان بندي شده اين حق براي شركت شهرك هاي صنعتي فارس وجود دارد كه زمين را از واحد صنعتي پس بگيرد و به ساير متقاضيان واگذار نمايد.
قنبري افزود: در اين رابطه 508 قرارداد مشمول فسخ با مساحت 106 هكتار موجود است كه در قالب كميته پايش و فراخواندن متقاضي با حضور نمايندگان مربوطه و شنيدن توضيحات متقاضي مورد بررسي ميشود.
وي يادآور شد: در بحث واگذاري اراضي تا كنون 5 هزار و 237 قرارداد واگذاري زمين صنعتي در استان با مساحت هزار و 548 هكتار منعقد شده است.
قنبري با اشاره به تاثير خشكسالي بر منابع آبي شهرك هاي صنعتي گفت: خشكساليهاي اخير تاثير مشهودي بر منابع تامين آب و سفرههاي زير زميني آب در استان گذاشته است اما در هيچ شهرك صنعتي به معناي خاصي مشكل آب نداريم ولی مي توان گفت كه در مرحله تنش آبي هستيم به نحوي كه شهرك بزرگ شيراز در اين رابطه لب مرز قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار