امسال تویسرکانی ها در8 نقطه معتکف می شوند

امام جمعه تویسرکان گفت: بستر برای حضور بیشتر مردم و به ویژه جوانان برای شرکت در آیین اعتکاف باید با همگرایی دستگاه های اجرایی و مردم فراهم شود.
کد خبر: ۲۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 23 April 2015
امام جمعه تویسرکان گفت: بستر برای حضور بیشتر مردم و به ویژه جوانان برای شرکت در آیین اعتکاف باید با همگرایی دستگاه های اجرایی و مردم فراهم شود.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام مرتضی موحدی در نشست هماهنگی برگزاری آیین اعتکاف در شهرستان تویسرکان افزود: اعتکاف یکی از نمادهای آشکار شعائر الهی و فرصتی بی بدیل برای استحکام ارتباط معنوی با خداوند متعال و اثر گذاری در روند رفتار عمومی اجتماع است.

وی بیان کرد: در نظام اسلامی هر یک از مسوولان و دستگاه های اجرایی باید به فراخور شرایط و توانمندی های خود به احیا و تقویت مراسم اعتکاف کمک کنند تا روح تقوای جمعی در جامعه بیش از پیش دمیده شود.

حجت الاسلام موحدی با تاکید بر اینکه حضور گسترده مردمی در آیین های دینی و فرهنگی مانند اعتکاف باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود اضافه کرد: دستگاه های اجرایی متولی و مرتبط با این آیین باید برنامه های معنوی و فرهنگی این مراسم را به گونه ای محسوس و اثر گذار تدوین و اجرا کنند.

وی اظهار کرد: بستر برای حضور بیشتر مردم و به ویژه جوانان برای شرکت در این آیین باید با همگرایی دستگاه های اجرایی و مردم فراهم شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان نیز در این نشست گفت: در سال جاری مراسم اعتکاف ایام رجب در هشت نقطه و در شهرهای سرکان، فرسفج، تویسرکان و روستاهای کنجوران، سید شهاب، جیجانکوه و اشترمل برپا می شود.

حجت الاسلام علی کاروند خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تعداد معتکفان شهرستان تویسرکان در سال جاری به مرز یک هزار نفر برسد.

وی یادآور شد: در سال گذشته با رشد 30 درصدی معتکفان نسبت به سال 92، بیش از هشتصد نفر از برادران و بانوان در این آیین معنوی شرکت کردند.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان با برخورداری از طبیعتی بکر و جذاب در 90 کیلومتری شهر همدان است.

 

 

 

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار