معتمدان محلی نقش بسزایی در حل مشکلات اجتماعی دارند

کد خبر: ۲۶۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 24 July 2016


فرماندار فردیس گفت: نقش معتمدان محلی در حل و فصل مشکلات و موضوعات اجتماعی و توجه به امور خیر و عام المنفعه مهم و حائز اهمیت است.

به گزارش ایرنا ، علی قنبر زمانی عصر شنبه در نشست معتمدان فردیس در سالن جلسات این فرمانداری افزود: حضور معتمدان در کنار مردم و فرمانداری حرکتی مثبت است و همواره باکمک و همیاری نمایندگان امین مردم بتوانیم در کاهش مشکلات جامعه گامهای موثری را برداریم.

وی به نفوذ کلام معتمدان و ریش سفیدان محل در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: نقش بزرگان در ترویج سنت های حسنه و کنار گذاشتن سنت های ناروا، ایجاد صلح و ساز و رفع کدورت ها،امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد روحیه وحدت و برادری برجسته و حائز اهمیت است.

قنبرزمانی در خصوص بیمارستان دولتی فردیس گفت: جهت پیگیری ساخت بیمارستان 160 تختخوابی در شهرستان، با حضور امام جمعه و نمایندگان مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی، طی نشستی با وزیر محترم بهداشت و درمان، قول مساعد برای احداث این بیمارستان و کلینیک شبانه روزی در فلکه 5 در زمینی به مساحت پنج هزار متر گرفته شد که پس از انتقال سند از سوی مسکن و شهرسازی ساخت آن توسط دانشگاه علوم پزشکی استان البرز آغاز خواهد شد.

وی افزود: از سوی خیرین احداث دو مدرسه در شهرک بعثت و احداث کتابخانه در مشکین دشت را تقبل کردند.

وی ایجاد آرامستان و گلزار شهدا در شهرستان فردیس در دستور کار قرار دارد،اظهار کرد: برای تخصیص مکان آرامستان توافقات اولیه با شهرداری مشکین دشت و شهرداری کرج صورت گرفته و تعیین مکان مناسب آن به دور از مشکلات و آلودگی های زیست محیطی برای شهروندان،در دست بررسی قرار دارد.

فرماندار فردیس گفت: تقریبا همه ادارات به غیر از شرکت فرآورده های نفتی و اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان مستقر شدند.

قنبرزمانی در ادامه افزود: با پیگیری های انجام شده ادارات جهاد کشاورزی، دامپزشکی، میراث فرهنگی و آبفای روستایی در فرخ آبادزیبادشت مستقر شدند.

وی ادامه داد: مراحل مقدماتی استقرار انتقال خون و پزشکی قانونی فراهم شده و با تخصیص اعتبار ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مشکین دشت تکمیل و مستقر خواهد شد، ضمن اینکه چارت سازمانی برخی ادارات نظیر هلال احمر پیگیری و اخذ شد.

وی در خصوص وضعیت ترافیکی شهرستان فردیس افزود: نشست ترافیکی شهرستان به صورت مرتب هر ماه یکبار در محل فرمانداری برگزار و رفع گره های ترافیکی و روانسازی پیگیری می شود.

وی یادآور شد: با توجه مدیریت شهری، در دفترچه مناسب سازی و تعریض معابر مناطق 12 گانه کرج، هیچ پروژه ای برای مناطق 3 و 10 تعریف نشده در حالیکه طبق مستندات، سال هاست در کانال فردیس یا سه راه حافظیه طرح تعریض عقیم مانده و عقب نشینی ها صورت نگرفته است.

وی در مورد ساماندهی دستفروشان فردیس اظهار کرد: طبق مصوبه شورای تأمین شهرستان، شهرداری موظف شد ضمن اختصاص مکان مناسب برای ساماندهی دستفروشان، اقدام کند.

قنبرزمانی گفت: با توجه به رکود اقتصادی موجود در کشور و تلاش دولت برای فعال سازی چرخه اقتصادی، تنها برخی افراد برای امرار معاش به سد معبر و دستفروشی در معابر اقدام می کنند در حالیکه بسیاری از دستفروشان فردیس، متأسفانه افراد اجیرشده ای از سوی کسبه، برای فروش اجناس بنجل ته انباری هستند.

فرماندار فردیس افزود: تمامی پیشنهادات ارائه شده از سوی معتمدان با جدیت تمام پیگیری می شود و گام های بلندی به منظور خدمات رسانی گسترده تر و مرتفع ساختن مشکلات مردم برداشته می شود.

زمانی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری معتمدان مردم و افراد با نفوذ شهر در راستای حل مشکلات ، تأمین نیازها و جلب رضایت عموم مردم شهرستان فردیس گام بلندی را برداریم.

در این نشست کمبود مراکزآموزشی و فرهنگی،عدم روشنایی معابر در بعضی مناطق، کمبود امکانات انتظامی ، نبود مراکز تفریحی ،مراکز درمانی،زباله ها و نخاله های ساختمانی از جمله مشکلات مطرح شده از سوی معتمدان محلات فردیس بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار