آغاز همایش اخلاق در پژوهش‌های پزشکی

همایش کشوری اخلاق در پژوهش‌های پزشکی دقایقی پیش با حضور معاونان تحقیقات و فناوری کشور و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در این شهر آغاز شد
کد خبر: ۲۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 22 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ، همایش کشوری اخلاق در پژوهش‌های پزشکی دقایقی پیش با حضور معاونان تحقیقات و فناوری کشور و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در این شهر آغاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در همایش مذکور با اشاره به علم پزشکی در گذشته اظهار کرد: در گذشته پزشکی و درمان جنبه نیمه‌علمی داشت اما امروزه علم پزشکی دچار پیشرفت‌های زیاد و تحولات بسیاری شده است.

انوش برزیگر، درباره اخلاق پزشکی گفت: خلق و خوی انسان مانند عشق در جوهره و ذات ما وجود دارد که می‌تواند زشت و زیبا باشد.

وی لازمه اخلاق پزشکی را پیدا کردن حقیقت و اعتقاد و ایمان دانست و تصریح کرد: باید بدانیم در راستای علم پزشکی و اخلاق گام برداریم و برای جلوگیری از انحراف در اخلاق پزشکی باید افراد مورد سنجش و ارزیابی در کمیته قرار گیرند تا خصوصیات رفتاری آنها مانند خشونت، وابستگی و طمع مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های توجیهی و سمینارها در افرادی که اخلاق پزشکی ندارند تاثیرگذار نخواهد بود، خاطرنشان کرد: باید برای رسیدن به خدا ابتدا به خودشناسی برسیم که لازمه آن دوری از خشم، طمع، خودستایی، وابستگی و شهوات است.

به گزارش فارس، نخستین همایش کشوری «اخلاق در پژوهش‌های پزشکی» با حضور پروفسور انوش برزیگر رئیس دانشگاه و قائم مقام وزیر در استان و جمعی از فرهیختگان پژوهش و اخلاق پزشکی کشور در دانشکده پرستاری شرق گیلان در لنگرود آغاز شده است.

اهدای اعتبارنامه‌های کمیته‌های اخلاق در پژوهش دانشگاهی، بررسی دستورالعمل، سطح‌بندی و شرح وظایف کمیته‌های اخلاق در پژوهش‌های زیست‌ـ پزشکی، مقررات انجام کارآزمایی‌های بالینی در ایران و سامانه ثبت کارآزمایی‌های بالینی در ایران از جمله برنامه‌های همایش مذکور است.

گزارشی از بررسی تطبیقی ساختار و جایگاه کمیته‌های اخلاق در دیگر کشورها، معرفی تجربه کمیته اخلاق در پژوهش دانشگاه علوم پزشکی تهران، جنبه‌های اخلاقی در انجام پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، اخلاق در انتشار آثار پژوهشی و... از دیگر برنامه‌های همایش دو روزه اخلاق در پژوهش‌های پزشکی است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار