افزایش چشمگیر اعتکاف کنندگان در استان

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته ۷ هزار و ۵۰۳ نفر معتکف در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند.
کد خبر: ۲۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 22 April 2015

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام محمد فتاحی، معاون فرهنگی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی روز گذشته، اول اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته 7 هزار و 503 نفر معتکف در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند که از این تعداد معتکف یک هزار و785 نفر برادر و 5 هزار 718 نفر خواهر بوده است.

فتاحی با بیان اینکه حضور خواهران در مراسم اعتکاف سه برابر بیشتر از برادران بوده است، تصریح کرد: درسال گذشته 88.5 درصد معتکفین در سطح شهر و مابقی در روستاها سکونت داشتند.

وی به استقبال جوانان و طلاب از مراسم معنوی اعتکاف در سال گذشته اشاره کرد وگفت: 65 درصد شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف دیپلم و دیپلم به بالاتر بوده و 40 درصد شرکت کنندگان در گروه طلبه، دانش آموز و دانشجو بوده است.

فتاحی افزود: ترکیب سنی شرکت کنندگان در مراسم عتکاف 80 درصد در سن 15 تا 40 سال و مابقی در دیگر رده های سنی بوده است.

وی با بیان اینکه گسترش عبادت و معنویت در جامعه از اهداف مهم نظام اسلامی برای تعالی مادی ومعنوی انسان‌ها است، اظهار کرد: این آمار نشان داده که امر معنوی اعتکاف همواره در بین جوانان استمرار یافته است وامیدواریم با حضور تمام آحاد مردم در مراسم اعتکاف روز‌به‌روز معنویت در جامعه گسترش یابد.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد معتکفین به 10 هزار نفر افزایش یابد.

معاون فرهنگی و پژوهشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: امسال محل برگزاری اعتکاف خواهران در محل مصلی امام خمینی(ره) ارومیه و برادران نیز در مسجد امام حسین(ع) شهرک بهداری است.

وی به برخی برنامه‌های اعتکاف امسال در استان اشاره و اظهار کرد: اعزام روحانیون توانمند از حوزه علمیه قم به استان، برگزاری جلسات سخنرانی دینی، جلسات پرسش و پاسخ، آموزش احکام اعتکاف، مراسم جشن میلاد امیرالمومنین در شب اول اعتکاف، ختم قرآن، اصلاح قرائت نماز توسط اساتید تجوید قرآن کریم، تلاوت قرآن قبل ازاذان ظهر، مغرب و عشاء توسط قاریان ممتاز بین المللی و برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی از جمله برنامه های مراسم اعتکاف امسال است.

فتاحی از ثبت نام اینترنتی متقاضیان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و گفت: ثبت نام اینترنتی به صورت پایلوت در شهر ارومیه انجام خواهد شد و در صورت جوابگو بودن از سال‌های آتی درسایر شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی و پژوهشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: در شهر ارومیه براساس مصوبه ستاد اعتکاف هزینه شرکت در آئین اعتکاف، پرداخت 20 هزار تومان توسط معتکف است و پرداخت مابقی هزینه‌ها از محل حمایت‌های خیّران تأمین می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار