آتش در منطقه حفاظت شده باشگل قزوین مهار شد

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از وقوع آتش سوزی در مراتع ضلع جنوب شرقی منطقه حفاظت شده باشگل در استان خبر داد و گفت: این آتش پس از 5 ساعت مهار شد.
کد خبر: ۲۶۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 16 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، سیاووش شمسی پور افزود: به دنبال وقوع آتش سوزی در منطقه حفاظت شده باشگل، نیروهای یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان در محل حاضر و موفق به مهار آن شدند.
وی ادامه داد: همزمان، نیروهای واکنش سریع یگان حفاظت محیط زیست اداره کل محیط زیست و نیروهای مردمی نیز در محل حریق حاضر و اقدام به اطفاء حریق کردند که متاسفانه به علت شدت باد، این عملیات تا 5 ساعت به طول انجامید.
به گفته شمسی پور، در عملیات مهار آتش در منطقه حافظت شده باشگل 23 نیروی یگان محیط زیست، 6 نیروی یگان منابع طبیعی تاکستان، 15 نیروی مردمی به همراه دو دستگاه خودرو آتش نشانی و دو دستگاه واترجت حضور داشتند.
وی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر علت وقوع این آتش سوزی در دست بررسی است.
استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده به نام باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و دو منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت و طارم سفلی به ترتیب هر یک با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع می باشد.
همچنین دشت الله آباد، منطقه فتح آباد بوئین زهرا و منطقه کوهستانی عرشه کوه همگی در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه تیراندازی و شکار ممنوع هستند.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار