لباس فرم واعتمادبه نفس دانش آموزان

فرماندار همدان گفت: اساسی ترین موضوع در شورای آموزش و پرورش موضوع تعلیم و تربیت است و مجموعه دولت باید با ایجاد همدلی و همزبانی با مردم در پیشبرد اهداف نظام قدم بردارد.
کد خبر: ۲۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 17 April 2015
فرماندار همدان گفت: اساسی ترین موضوع در شورای آموزش و پرورش موضوع تعلیم و تربیت است و مجموعه دولت باید با ایجاد همدلی و همزبانی با مردم در پیشبرد اهداف نظام قدم بردارد.

به گزارش ایسنا ؛ "علی تعالی" در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان، اظهار کرد: هر فردی در جایگاه خود می تواند با همدلی و همزبانی بین دولت و ملت اهداف این نام را تحقق بخشد.

وی داشتن لباس فرم یکسان برای دانش آموزان را بسیار مهم خواند و گفت: پوشش لباس برای یک نوجوان، کودک و دانش آموز در اعتماد به نفس وی کمک می کند به گونه ای که هر فردی که برای سخنرانی آماده می شود نوع لباس و پوشش وی و تمیزی پوشش او در قدرت بیان او تاثیر گذار است.

تعالی تصریح کرد: داشتن لباس فرم شاد در روحیه دانش آموز تاثیرگذار بوده و باید لباس فرمی که برای دانش آموزان انتخاب می شود متناسب را فرهنگ جامعه باشد.

وی گفت: یکسان شدن لباس فرم دانش آموزان امر بسیار خوبی محسوب می شود چرا که اگر دانش آموزی از خانواده مرفه و دانش آموز دیگری از خانواده فقیر باشد در مدسه یکسان می شوند و روحیه قشر دانش آموز ضعیف تر مخرب نمی شود و اگر این اتفاق حاصل نشود بر روحیه دانش آموز تاثیر گذاشته و در نتیجه احتمال افت تحصیلی برای دانش آموز اتفاق می افتد.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: خیاطان باید لباس فرم دانش آموزان را تخصصی بدوزند و اگر در زمینه ای تبحر ندارند از دوختن آن جلوگیری کنند به عنوان مثال خیاطی که لباس فرم دانش آموز دختر را می دوزد باید از دوختن لباس فرم دانش آموزان پسر خودداری کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فرصت زیادی برای تهیه لباس فرم دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده وجود دارد، گفت: نباید سرعت را فدای دقت کنیم بنابراین باید برای این موضوع کمیته ای تشکیل شود تا ضمن حفظ سرعت، دقت در این زمینه لحاظ شود.

تعالی به فرا رسیدن گرامیداشت مقام معلم اشاره کرد و افزود: جامعه معلمان با مشکلات معشیتی زیادی مواجه هستند اما نباید انتظار داشته باشیم مشکل معیشتی این جامعه یک روزه حل شود.

وی گفت: دولت تدبیر و امید در زمانی در حال فعالیت است که با وجود محدودیت ها امور را به بهترین شکل پیش می برد اما نباید انتظار داشته باشیم که به سرعت تمامی امور اصلاح شود.

فرماندار همدان یادآور شد: مجموعه فرمانداری برای تکریم مقام معلم در برگزاری برنامه ها همکاری می کند اما انتظار کمکهای مالی از سوی مجموعه فرمانداری که مجموعه ای کوچک است صحیح نیست اما تکریم مقام معلم برای ما اولویت دارد و در روز گرامیداشت مقام معلم حضور خواهیم یافت.

مشتری مداری برای اصناف اولویت دارد

رئیس اتاق اصناف همدان نیز از عدم ارسال دعوتنامه برای حضور مجموعه اصناف در شورای آموزش و پرورش گلایه کرد و گفت: مجموعه اصناف برای لباس فرم دانش آموزان در مدارس دغدغه داشته و حضور این مجموعه در شورای آموزش و پرورش بسیا حائز اهمیت است.

"حمیدرضا فرسایی وحید" افزود: مشتری مداری برای مجموعه اصناف در اولویت بوده و بهتر است مدیران مدراس به صورت خودسرانه برای لباس فرم دانش آموزان عمل اقدام نکنند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو شهرستان همدان نیز گفت: هیچ مدرسه ای خود سرانه برای لبباس فرم دانش آموزان اقدام نکرده و تمامی مدیران نیز با یکدیگر هماهنگ هستند.

"حشمت الله باب الحوائجی" به گرامیداشت هفته معلم اشاره کرد و گفت: در این ایام مجموعه آموزش و پرورش برنامه های مختلفی از جمله دیدار با ائمه جمعه همدان، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، خانواده فرهنگی متوفیاتن سال 93، حضور پررنگ فرهنگیان در نماز جمعه  و برنامه های دیگر نیز در دستور کار دارد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار