بازگشت شرکت‌های فنلاندی به بازار ایران

کد خبر: ۲۲۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 14 May 2016












گفتگو با سفیر فنلاند










         گزارش تابناک لرستان  به نقل ازخبرگزاری  مهرسفیر کشور فنلاند در ایران گفت: در حال حاضر شرکت های فنلاندی به بازار ایران برگشته اند و من از این بابت بسیار خوشحالم و امیدوارم شرکت های ایرانی نیز به فنلاند سفر کنند.

هری کمراینن ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به امکانات صنعتی و گردشگری فراوان در لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: زمینه های زیادی برای همکاری بین فنلاند و لرستان وجود دارد.

وی به تنوع میوه و سبزیجات در لرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در فنلاند تنوع میوه وجود نداشته در حالیکه لرستان با تولید انار، انجیر، انگور، زردآلو و ... یکی از استان هایی است که دارای تنوع زیاد در زمینه تولید میوه است.

سفیر کشور فنلاند در ایران ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک محصولات کشاورزی از لرستان در سوپرمارکت های فنلاندی عرضه شود.

وی افزود: لرستان همچنین در زمینه تولید سنگ های معدنی و تزئینی ظرفیت های خوبی دارد و از بدو ورود به این استان تحت تاثیر ساختمان هایی که نمای آن ها با سنگ های تزئینی ساخته شده بود قرار گرفتم.

کمراینن به رشد استفاده از سنگ های تزئینی در فنلاند اشاره کرد و بیان داشت: در کشور فنلاند معادن سنگ وجود نداشته و این امر موجب می شود نیاز خود در خصوص تامین سنگ های تزئینی را از کشورهای ایتالیا، ترکیه و اسپانیا تامین کند درحالیکه با وجود نزدیکی ایران با فنلاند می توان از ظرفیت سنگ های لرستان استفاده کرد.

وی همچنین لرستان را از نظر تولید محصولات دامی و لبنی استانی با ظرفیت های خوب دانست و گفت: هر چند فنلاند پیشرفته ترین شرکت ها در زمینه تولید دام و طیور را در اختیار دارد ولی علاقمندیم فعالان حوزه دام لرستان را در ارتباط مستقیم با این شرکت های فنلاندی قرار دهیم.

سفیر کشور فنلاند در ایران در خصوص تبادل دانشجو بین لرستان و فنلاند گفت: اگر دانشجویانی از ایران مشتاق تحصیل در فنلاند باشند ترجیح می دهیم این دانشجویان از استان لرستان باشند.

کمراینن با بیان اینکه فنلاند در بخش بازرگانی علاقه زیادی به ارتباط با ایران و استان های آن دارد، بیان داشت: تمایل داریم ارتباط بین بخش خصوصی دو کشور را از نظر ارتباطات تجاری و آژانس های گردشگری فراهم کنیم تا هم بین بخش خصوصی دو کشور رابطه برقرار شده و هم شاهد تبادل گردشگر بین آن ها باشیم.

وی یادآور شد: طی سال های گذشته رابطه کمی بین ایران و فنلاند وجود داشت که در حال حاضر شرکت های فنلادی به بازار ایران برگشته و من از این بابت بسیار خوشحالم و امیدوارم شرکت های ایرانی نیز به فنلاند سفر کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار