رهگیری هواپیمای آمریکایی توسط جنگنده روس+عکس

به گزارش منابع انگلیسی، جنگنده ارتش روسیه موفق شد یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکایی را که بر فراز دریای بالتیک در پرواز بود، شناسایی کند. پنتاگون اعلام کرد:«چنین اقداماتی مبتنی بر بی مبالاتی یک خلبان ممکن است تنش میان کشورها را تشدید کند.»
کد خبر: ۲۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 14 April 2015

به گزارش تابناک یزد، در پی اقدام جنگنده روسیه به رهگیری یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکا، واشنگتن ضمن اانتقاد از روسیه، این اقدام را ناایمن و غیر حرفه ای خواند.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در پایگاه اینترنتی خود نوشت: این اقدام روسیه تازه ترین تحرک و عملیات تهاجم هوایی مسکو محسوب می شود که روند فزاینده دارد.

ایندیپندنت: یک جنگنده روسیه هواپیمای شناسایی آمریکایی را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کرد

مارک رایت (Mark Wright)، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد آمریکا در حال تنظیم نامه ای اعتراضی به روسیه درخصوص این حادثه است که در روز هفتم آوریل (یک هفته پیش) بر فراز بالتیک رخ داد.

 

برابر اعلام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) یک فروند هواپیمای «یو اس آر سی - 135 یو» (RC -135U) در فضای بین المللی در شمال لهستان در حال پرواز بود که یک جنگنده سوخو 27 (SU-27) روسیه با سرعت بالا اقدام به رهگیری این هواپیمای آمریکایی کرد. 

 

سخنگوی پنتاگون می افزاید: سپس جنگنده روس دو بار «حرکاتی غیر ایمن و غیر حرفه ای» در فاصله ای بسیار نزدیک به هواپیمای آمریکایی به نمایش گذاشت.

 

به نوشته ایندیپندنت این حوادث در اوج تنش های فزاینده میان غرب و روسیه صورت می گیرد که از انتزاع شبه جزیره کریمه (از اوکراین و پیوستن آن به روسیه) و مناقشه دو طرف در درگیری خونبار در اوکراین ناشی شده است.

 

مارک رایت تصریح کرد: چنین رهگیری های غیر حرفه ای ممکن است به حوادثی که به تمامی سرنشینان هواپیماها (ی دو طرف) آسیب بزند، بینجامد. مهم تر اینکه چنین اقداماتی مبتنی بر بی مبالاتی یک خلبان ممکن است تنش میان کشورها را تشدید کند.»

 

به گزارشت واحد مرکزی خبر، با این حال مقامات روس از اقدام خلبانشان دفاع کرده و آن را عاری از هر گونه اشتباه دانستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار