استاندار زنجان:

علت قرار نگرفتن دانش‌آموزان زنجان در رتبه برتر كنكور بررسی شود

استاندار زنجان گفت: باید علت قرار نگرفتن دانش‌آموزان استان زنجان در رتبه برتر كنكور نسبت به سایر استان‌ها مورد بررسی قرار گیرد
کد خبر: ۲۲۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴ 07 May 2016
جمشید انصاری ظهر شنبه در همایش تجلیل از اساتید دانشگاه پردیس در دانشگاه فرهنگیان استان زنجان افزود: آموزش و پرورش بزرگترین دستگاهی است كه ۴۰ درصد از كاركنان دولت را در خود جای داده و همه آحاد جامعه ۱۲ سال از زندگی خود را در این دستگاه و در كنار معلمان سپری می‌كنند.

وی اظهار کرد: آینده كشور بر اساس آموخته‌های آنها در محیط ارزشمند مدرسه محقق می‌شود و این دستگاه جایگاه بسیار ارزشمندی دارد.

استاندار زنجان گفت: بازگشت جایگاه معلمان به گذشته موضوعی محقق نشدنی است چرا كه هیچ چیزی به جایگاه سابق خود برنمی‌گردد.

انصاری با بیان اینکه در حوزه اطلاع‌رسانی تغییرات زیادی انجام گرفته است، گفت: باید جامعه متناسب با این تغییرات فعالیت خود را ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه معلمان در گذشته تأثیرگذارترین قشر بودند، افزود: امروزه این افراد تاثیرگذاری کامل خود را از دست داده‌اند.

استاندار زنجان با اشاره به مشکلات معلمان ادامه داد: مشكلات همه معلمان در همه استان‌های كشور یکسان است و این مشکلات در چارچوب خاص خود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انصاری یاد آورشد: باید علت قرار نگرفتن دانش‌آموزان استان زنجان در رتبه برتر كنكور نسبت به سایر استان‌ها مورد بررسی قرار گیرد و راه‌ دلایل بروز این مشکل مورد بررسی و تحلیل ارشناسی قرار گرفته راه حل های بر حل این مشکل اندیشیده شود.

استاندار زنجان ادامه داد: دانشجو  و معلمان باید بتوانند با مطالعه‌های جانبی در خصوص آسیب‌شناسی محیط كار و ارائه راه‌حل‌هایی برای ارتقای كیفیت آموزشی کمک کنند و این مطالعه و آسیب‌شناسی برای ارتقای كارآیی نظام مهم است.

انصاری افزود: همانگونه كه معلم نمی‌تواند تمام ابعاد شخصیتی كودكان و نوجوانان را تحت تأثیر آموزه‌ها و رفتارهای خود قرار دهد نباید از معلم توقع داشت تمام مسئولیت تربیت فرزندان برعهده وی باشد.

وی افزود: معلمی نه به عنوان یک شغل بلكه باید به عنوان عشق و علاقه انتخاب شود كه در كنار لذت بردن از آن سختی آن قابل تحمل است.

استاندار زنجان عنوان کرد: با ورود فضاهای مجازی حتی تلویزیون و رادیو نیز تأثیر تربیتی خود را از دست دادند و با تغییرات موجود بین عوامل موثر در شکل‌گیری کودکان و نوجوانان بخش کوچکی به معلمان تعلق می‌گیرد.

انصاری  ادامه داد: کودکان از فضاهای مجازی مختلف چیزهای متفاوتی یاد می‌گیرند و این موضوع موجب کاهش تأثیر معلمان در تربیت شده است ولی باید به این مهم توجه شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار