شهردار آمل

جمع‌آوری 84 متکدی در آمل

شهردار آمل گفت: 84 متکدی در سال گذشته در این شهرستان جمع‌آوری و به مرکز نگهداری حیات نو تحویل داده شد.
کد خبر: ۲۲۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ 07 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، احمد امیرسلیمانی در نشست ستاد ساماندهی متکدیان شهرهای مرکزی استان، اظهار کرد: تکدی‌گری سبب ایجاد چهره‌ای زشت در جامعه می‌شود و مردم هم با دلسوزی به برخی از متکدیان کمک‌رسانی دارند.

وی با اشاره به ابلاغ مصوبه‌ای در سال 1387 مبنی بر جمع‌آوری و تامین محل نگهداری متکدیان، افزود: این موضوع به عهده شهرداری‌ها قرار گرفت تا شهرداری‌ها هزینه‌های لازم را پرداخت کنند.

شهردار آمل با اشاره به شناسایی و تحویل متکدیان به نیروی انتظامی، بیان کرد: 84 متکدی سال گذشته در این شهرستان جمع‌آوری شد که به مرکز نگهداری حیات نو تحویل داده شدند.

این مسؤول با اعلام اینکه در بین  متکدیان جمع‌آوری شده 21 متکدی مرد، 36 متکدی زن و 27 متکدی کودک بودند، تصریح کرد: در سال 93 نیز متکدیان زیادی در این شهرستان دستگیر شدند.

امیرسلیمانی با اشاره به به اینکه از بین متکدیان دستگیر شده در سال گذشته 17 نفر زیرپوشش نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) بودند، اظهار کرد: چهار نفر زیرپوشش اداره بهزیستی بوده و پنج نفر به شهرهای دیگر اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه سه متکدی از اتباع خارجی و بیگانه بودند، بیان کرد: یکی از افراد از کشور عراق بود و فرد دیگر نیز تحویل مراجع قضایی شد.

شهردار آمل با اشاره به برگزاری چهار مرحله مانور استانی جمع‌آوری متکدیان در این شهرستان، ادامه داد: شهرداری آمل آمادگی دارد تا در اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان از همه لحاظ در میدان باشد همچنین برای نگهداری متکدیان از شرکت‌های بومی فعال در منطقه استفاده شود و اعضای شورای اسلامی شهر در بودجه شهری برای جمع‌آوری متکدیان اعتبار اختصاص دهند.

امیرسلیمانی با اشاره به وجود متکدیان خردسال در بین تکدی‌گرانی که در معرض خطرات مختلف قرار دارند، گفت: نهادها و دستگاه‌های مسؤول پس از جمع‌آوری متکدیان توسط شهرداری و تحویل به آنها، وظایف خود را به‌درستی انجام دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار