آموزش شهروندی 250مادر و دختر در بوستان یاس

با هدف نهادینه شدن حقوق شهروندی و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه ، اردوی تفریحی – آموزشی ویژه 250 نفر از مادران و دانش آموزان دختر شمال تهران در بوستان یاس برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 07 May 2016
بی نظیر سیاوشی مدیر اداره آموزشهای شهروندی شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با توجه به اهمیت مدارس هیئت امنایی از منظر اداره کل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران و با هدف ارائه آموزشهای فرهنگی و شهروندی به دانش آموزان این مدارس ، اردوی آموزشی ویژه دبستان دخترانه شهید سلیمانی با حضور سعید کارگران معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک و دیگر معاونین و مدیران شهری این منطقه در بوستان یاس برگزار شد .

سیاوشی تصریح کرد : در این اردوی آموزشی دانش آموزان دختر و مادران آنها ابتدا با آموزش های سازمان آتش نشانی و روشهای اطفای حریق توسط آتش نشان ها آشنا شدند و سپس با تشکیل 25 گروه  10 نفره شامل 5 دانش آموز دختر و 5 مادر ، تحت آموزشهای شهروندی ، آشنایی با کمپین آسمان آبی- زمین پاک ، آموزشهای فرهنگی توسط مبلغین دینی و ... قرار گرفتند و  تست قند خون نیز توسط کارشناسان سلامت انجام ومسابقات ورزشی برای آنها برگزار شد.

وی در ادامه گفت : این گروه ها پس از آموزش ، امتیازاتی را از کارشناسان ورزشی ، فرهنگی ، آموزشی و ... دریافت کردند که در پایان، سه گروه برتر با امتیاز بالا مورد تشویق قرار گرفتند و با کسب هدایای نفیس ازآنها تقدیر بعمل آمد .

سیاوشی افزود: آموزش شهروندی عامل مهمی در نهادینه شدن حقوق شهروندی در جامعه است چرا که منجر به تقویت مهارت‌های شهروندی در راستای ایجاد مشارکت پایدار می‌شود و این آموزش‌ ها  بیشتر در سنین کودک و نوجوان انجام می‌شود تا علاوه بر ایجاد اعتماد به نفس و رفتارهای مسئولانه در بین آنها، این قشر را برای نوع ارتباط با محیط پیرامون و زندگی آینده آماده سازد.

وی تصریح کرد : جهت تقدیر از مقام معلم و گرامیداشت هفته آن ، نشستی صمیمانه با حضور تمامی معلم های مدارس هیئت امنایی شهید سلیمانی، جمهوری اسلامی و همچنین مدرسه صابرین شاهد در بوستان جمشیدیه برگزار شد و با اهدای جوایزی از مقام شامخ این معلمین تقدیر بعمل آمد
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار