حرف، حرف و...

مهندس محمد صادق پورمهدی درهمایش فناوری های اطلاعات و میکروالکترونیک (فام) از سلسله همایش های تخصصی توسعه و تجاری سازی فناوری در تبریز، اظهار کرد: باید به این باور برسیم که فعالیت های فناورانه نیازمند بسترهای اجتماعی و اقتصادی است و با بلندپروازی و برنامه های دور از ذهن نمی توان در این مسیر موفق شد.
کد خبر: ۲۲۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ 04 May 2016
به گزارش تابناک تبریز،مهندس محمد صادق پورمهدی درهمایش فناوری های اطلاعات و میکروالکترونیک (فام) از سلسله همایش های تخصصی توسعه و تجاری سازی فناوری در تبریز، اظهار کرد: باید به این باور برسیم که فعالیت های فناورانه نیازمند بسترهای اجتماعی و اقتصادی است و با بلندپروازی و برنامه های دور از ذهن نمی توان در این مسیر موفق شد.

وی با اشاره به ظرفیت های ویژه استان آذربایجان شرقی در حوزه فناوری گفت: ظرفیت های مناسبی برای توسعه و رشد فناوری در کشور وجود دارد و مهمترین این ظرفیت ها، نیروی انسانی تحصیل کرده و محققان برجسته دانشگاهی هستند که عامل مهمی در بالا بردن توان علمی کشور به حساب می آیند.

وی ادامه داد: امروز باید همه با توجه به پتانسل های موجود به سمت توسعه حرکت کنیم و این مهم با تاکید بر عمل و اجرا محقق می شود.

پورمهدی، یادآور شد: ارتقای پشرفت و توسعه با برگزاری همایش ها و کنفرانس ها به وجود نمی آید بلکه باید ما همه به این موضوع توجه کنیم که متخصصین باید در کنار مدیران ما باشند و مدیران از به کارگیری متخصصین امر نهراسند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی به موضوع فرار مغزهای نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از فارغ التحصیلان ما از کشور خارج می شوند و باید برای حل این مشکل مهندسی مجددی در کشور انجام شود.

این سخنان معاون محترم استاندار در حالی بیان می شود که بیش از سه سال از عمر این دولت و تیم استانداری اذربایجان شرقی می گذرد اما کوچکترین اقدامی برای جلوگیری از فرار نخبگان انجام نگرفته است.
و یا در حوزه های دیگر خدمات عمرانی شاهد تحولی  شایسته استان نیستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار