معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

نخبگان را درگیر بروکراسی های مرسوم اداری نکنیم

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خواستار تسهیل مراحل انجام فعالیت های اداری مرتبط با فعالیت های نخبگان شد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا نخبگان را درگیر بروکراسی های مرسوم اداری نکنیم.
کد خبر: ۲۲۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 03 May 2016
به گزارش تابناک تبریز،مهندس محمد صادق پورمهدی درهمایش فناوری های اطلاعات و میکروالکترونیک (فام) از سلسله همایش های تخصصی توسعه و تجاری سازی فناوری در تبریز، اظهار کرد: باید به این باور برسیم که فعالیت های فناورانه نیازمند بسترهای اجتماعی و اقتصادی است و با بلندپروازی و برنامه های دور از ذهن نمی توان در این مسیر موفق شد.

وی با اشاره به ظرفیت های ویژه استان آذربایجان شرقی در حوزه فناوری گفت: ظرفیت های مناسبی برای توسعه و رشد فناوری در کشور وجود دارد و مهمترین این ظرفیت ها، نیروی انسانی تحصیل کرده و محققان برجسته دانشگاهی هستند که عامل مهمی در بالا بردن توان علمی کشور به حساب می آیند.

وی ادامه داد: امروز باید همه با توجه به پتانسل های موجود به سمت توسعه حرکت کنیم و این مهم با تاکید بر عمل و اجرا محقق می شود.

پورمهدی، یادآور شد: ارتقای پشرفت و توسعه با برگزاری همایش ها و کنفرانس ها به وجود نمی آید بلکه باید ما همه به این موضوع توجه کنیم که متخصصین باید در کنار مدیران ما باشند و مدیران از به کارگیری متخصصین امر نهراسند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی به موضوع فرار مغزهای نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از فارغ التحصیلان ما از کشور خارج می شوند و باید برای حل این مشکل مهندسی مجددی در کشور انجام شود.

پورمهدی با اشاره به اهتمام مدیران ارشد استانی برای توسعه فعالیت های دانش بنیان گفت: تمامی مدیران استانی مکلف به همراهی فعالیت های این حوزه در سطح استان هستند و ما نیز تلاش کرده ایم با ایجاد تسهیلات مورد نیاز از قبیل فراهم کردن فضای ویژه در  بخش های مختلف از جمله شرکت شهرک های صنعتی امکانات و شرایط  لازم  فعالیت را برای آنها فراهم کنیم.

سلسله همایش های تخصصی توسعه و تجاری سازی فناوری، از 14 اردیبهشت ماه لغایت 30 اردیبهشت در تبریز در حال برگزاری است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار