زندان به عنوان منبع پیشگیری ثانویه ،میتواند ارزشها و هنجارهای جامعه را به مجرمین منتقل نماید

رئیس اردوگاه کار درمانی قزوين گفت: زندان به عنوان منبع پیشگیری ثانویه ،میتواند ارزشها و هنجارهای مورد نظر جامعه را به مجرمین منتقل نماید.
کد خبر: ۲۲۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 01 May 2016
به گزارش تابناک از قزوین دکترسیدمحمدابراهیمی در جمع کارکنان این مرکز گفت: وجود محیط مناسب با محرک های کافی و امکانات آموزشی و فرهنگی می تواند بستر شکوفایی افراد را فراهم آورد.اگر نهادهای اجتماعی همچون خانواده و مدرسه نتوانند موثر عمل نمایند و افراد با انجام عمل مجرمانه وارد زندان شوند این محیط میتواند بستر مناسبی جهت شکوفایی قابلیتها و ظرفیتهای آنها گردد.
وي افزود:هر انسان با مجموعه ای از قابلیتها و ظرفیتها و نیل به شخصیت خاصی به دنیا می آید که با قرار گرفتن در محیط های سالم یا ناسالم،ساکن یا پویا ،اقدام به اعمال مجرمانه و یا شکوفایی تواناییهای خود می نماید.
رئیس اردوگاه كاردرماني قزوين اظهار داشت: بررسی عوامل موثر در رفتار زندانیان کاری تخصصی و نیازمند تفاهم و حرکت سیستمی می باشد که با شناسایی این عوامل کار اجرا آغاز میگردد و لذا استمرار سیاست های یکپارچه و دلسوزانه از ملزومات تحقق عوامل و عناصر تاثیر گذار در رفتار مددجویان به شمار میرود.
وي گفت:شناخت محیط زندان و ظرفیت های موجود جهت ایجاد تغییر در رفتار زندانیان ،گام نخست در فراهم نمودن بستر لازم برای ارائه آموزشهای تربیتی در قالب بسته های فرهنگی ،هنری، فنی و حرفه ای و ....می باشد که ارتقاء دانش فردی پرسنل در تسهیل فرایند مذکور موثر است.
دكتر ابراهيمي خواستار تامل و تفکر پرسنل در ارائه راهکارها و پیشنهادات در این خصوص گردید و عنوان کرد:زمان آن رسیده که طرحها و پیشنهادات موثر و مطالعه شده و قابل دفاع از سوی پرسنل با دیدگاههای متفاوت مطرح گردد تا بتوانند مسؤلین را در پیشبرد اهداف انسانی یاری نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار