حساسیت عربستان به حجاج ایرانی

وزیر حج عربستان اعلام کرده است، توزیع هرگونه نشریات و یا مجلات خاصِ بعثه رهبری با محتوای چگونگی اجرای مناسک حج باید با موافقت وزارت فرهنگ و رسانه عربستان انجام شود، در غیر این صورت محدودیت‌ها و تحریم‌هایی شامل حال ایران خواهد شد.
کد خبر: ۲۱۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 17 April 2016
شبکه خبری "الجزیره" به نقل از سخنگو و مشاور وزارت حج عربستان اعلام کرد، «بندر حجار»، وزیر حج این کشور روز پنج‌شنبه در دیدار با هیات ایرانی شرطی را تعیین کرده است که بر اساس آن، چنانچه توزیع نشریات و یا مجلات خاصِ بعثه رهبری درباره چگونگی اجرای مناسک حج با موافقت وزارت فرهنگ و رسانه عربستان انجام نشود، محدودیت‌ها علیه ایران در نظر گرفته خواهد شد.

وزیر حج عربستان در دیدار با همتای ایرانی خود همچنین بر ممنوعیت تجمعات و سر دادن شعار و بالابردن صدا هنگام دعا خواندن در حین مراسم حج تاکید کرده است.

وزارت حج عربستان درحالی اقدام به تعیین برخی شرط و شروط برای پذیرش حجاج ایرانی کرده است که انتظار می‌رفت با توجه به حوادث ناگوار و بی‌سابقه در موسم حج گذشته و کشته شدن صدها زائر ایرانی در مراسم رمی جمرات، مسئولان حج کشورمان شرط‌هایی با هدف تأمین امنیت حجاج برای سعودی‌ها در نظر بگیرند.

اگرچه برخی از این محدودیت‌ها مانند برگزاری دعای کمیل و برائت از مشرکین در سال‌های گذشته نیز برای حجاج ایرانی در نظر گفته می‌شد‌، اما به نظر می‌رسد طرف سعودی امسال حساسیت‌های بیشتری را در این رابطه اعمال کرده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار