ضرورت ترویج فرهنگ علوم قرآنی در بین جوانان

کد خبر: ۲۰۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴ 10 April 2016

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ علوم قرآنی و فراگیری آیات قرآن در بین جوانان یکی از مهمترین مسائلی است که می‌توانیم در ستادهای نماز جمعه به آن توجه ویژه و اساسی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، حجت‌الاسلام محمدتقی ناطقی ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمان نماز جمعه در شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: حضور جوانانی خلاق و خوش فکر برای برنامه‌های نماز جمعه مهم تلقی می‌شود و می‌توانیم در این مسیر و برای برگزار شدن بهتر و داشتن برنامه‌های حاشیه‌ای فرهنگی از حضور این جوانان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که برگزاری آیین نماز جمعه با استقبال بیشتری از سوی جوانان روبه‌رو شود.

امام جمعه ساوجبلاغ تأکید کرد: در این زمینه می‌توانیم با برگزاری برنامه‌های فرهنگی در حاشیه این آیین و استفاده از جوان خلاق زمینه حضور بیشتری از افراد را در این آیین‌ها فراهم کنیم.

ناطقی گفت: یکی از راهکارهای اساسی استفاده از آیات قرآن، الگوگیری علمی و کاربردی در زندگی و جامعه است.

وی تصریح کرد: در این زمینه با استفاده از قرآن می‌توانیم در زندگی بسیار درست‌ عمل کرده و به سمت تعالی پیش برویم.

امام جمعه ساوجبلاغ افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ علوم قرآنی و فراگیری آیات قرآن در بین جوانان یکی از مهمترین مسائلی است که می‌توانیم در ستادهای نماز جمعه به آن توجه ویژه و اساسی کرد.

ناطقی افزود: با فراگیری قرآن و عمل به آن می‌توانیم در کاهش و از بین رفتن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی اقدامات بسیار مهمی را نیز انجام دهیم و نقش اساسی را در کاهش معضلات اجتماعی داشته باشیم.

گفتنی است، در این مراسم از خادمان نماز جمعه در این شهرستان تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار