داشتن اقتصادی مقاوم مستلزم همسو شدن تمام حوزه ها در کشور است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: برای داشتن اقتصادی مقاوم که اولویت و نیاز اصلی شرایط کنونی جامعه تشخیص داده شده است، باید همه حوزه ها و ابعاد کشور همسو شود.
کد خبر: ۲۰۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 03 April 2016
ناصر فغفوری در گفت و گو با ایرنا افزود: تعیین شعار برای هر سال از سوی رهبر معظم انقلاب محدود به اعلام یک عبارت شعارگونه نیست و در بعدی وسیعتر، سیاست گذاری و راهبری اصلی تمامی فعالیت های سه قوه و حتی شیوه ارتباطی دولت و ملت را مشخص می کند.
وی یادآورشد: در یک کلام، مهمترین و اولویت دارترین موضوع جامعه که ضرورت توجه همه را بیش از سایر موضوعات می طلبد، در قالب شعار سال از سوی رهبر معظم ابلاغ می شود. 
فغفوری با بیان اینکه سال هاست شعار انتخابی رهبر معظم انقلاب رنگ و بوی مباحث اقتصادی دارد، اظهار کرد: این موضوع نشان می دهد مسائل اقتصادی و تلاش برای ایجاد رونق اقتصادی و افزایش درآمدهای سرانه، مهمترین نیاز جامعه و خواسته مردم است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: شعار امسال با عنوان 'اقتصادی مقاومتی ،اقدام و عمل' در حقیقت در برگیرنده تمامی شعارهای سال های گذشته است.
وی خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی فقط محدود به مباحث اقتصادی نیست و باید سیاست ها، برنامه ها و حرکت های حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی کشور با نگاه حمایتی به مباحث و همسو و هم جهت با برنامه های اقتصاد مقاومتی باشد.
فغفوری تاکید کرد: به این طریق می توان به قدرتی از اقتصاد دست یافت که ضمن ایجاد رونق اقتصادی قابل قبول در کشور، در سایه آن، قدرت سیاسی و امنیتی و اجتماعی نیز تقویت شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در همین زمینه قوای سه گانه، همه نهادهای عمومی، دولتی و آحاد مختلف مردم، باید در تحقق شعار سال به صورت عملیاتی و با باور تمام وارد عرصه کار، اقدام و عمل شوند. 
وی ادامه داد: مباحث اقتصادی کشور فقط به دولت وابسته نیست و رشد و بهبود آن نیاز به همکاری، همدلی و همزبانی همه بخش ها و مردم دارد.
فغفوری افزود: با توکل به الطاف پروردگار متعال و در سایه رهنمودهای موثر رهبر فرزانه انقلاب و تلاش همه مسئولان قوای سه گانه و دولتمردان و مردم شریف، رسیدن به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و داشتن قدرت برتر اقتصادی منطقه به حتم در آینده ای نزدیک محقق خواهد شد. 
رهبر معظم انقلاب نام و شعار سال جاری را 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' انتخاب و اعلام کردند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار