نشست خبری معاون وزیر صنعت در یزد

ایران ظرفیت بسیار بالایی برای جذب سرمایه گذاران خارجی دارد. ایران باتوجه به ذخایر گسترده معدنی، گاز و نفت، موقعیت جغرافیایی استراتژیک و نیروهای انسانی متخصص ظرفیت بسیار بالایی برای جذب سرمایه گذاران خارجی دارد.
کد خبر: ۱۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ 07 April 2015
بعدازظهر دوشنبه 17 فروردین ماه کنفرانس خبری نمایندگان رسانه های خارجی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار یزد، مدیرعامل، رئیس و اعضای هیأت مدیره فولاد آلیاژی ایران - یزد در شرکت فولاد آلیاژی برگزار شد.
در این کنفرانس خبری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن قدردانی از تلاشهای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران اظهار داشت : این توافق نامه آغاز رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران است و ضمن نشان دادن اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران این نکته مهم را به جهانیان اعلام کرد که ملت ایران با منطق و عقل حرف می زنند و ایران کشور صلح، عشق، علاقه و پیشرفت است.
مهدی کرباسیان ادامه داد : البته تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران چیز جدیدی نیست و از ابتدای پیروزی انقلاب وجود داشته که در سالهای اخیر تشدید شده بود.
وی افزود: اینکه بخواهیم بگوییم تحریم ها اثری در اقتصاد و بر بخش صنعت و معدن کشور نداشته حرف غیرتخصصی است و بعضی از افراد سیاسی در سالهای گذشته این حرفها را زدند و نشان داد که حرف غیرکارشناسی و غیرمنطقی است و به کشور لطمه زده شد.
رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران عنوان کرد: البته با این تحریم ها ملت ایران به خودباوری و خوداتکایی دست یافتند و کشورهای غربی و سرمایه گذاران خارجی بیشتر از ایران ضرر کردند.
کرباسیان گفت : اگر این تحریم ها برداشته شود مسلم است که استفاده از اعتبارات بین المللی راحت تر خواهد بود و سرعت مبادلات ارزی و صادرات به کشورهای اروپایی بیشتر خواهد شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت : سرمایه گذاران خارجی می توانند به راحتی در ایران
سرمایه گذاری کنند و با قانون بسیار خوبی که به تصویب رسیده دولت ایران تمام دارایی سرمایه گذار خارجی را مورد حمایت و ضمانت کامل قرار می دهد و سرمایه گذاران می توانند به راحتی سود خود را از کشور خارج کنند.

نقش مهم رسانه ها در سلامت اقتصادی کشور:
کرباسیان همچنین به نقش مهم رسانه ها و خبرنگاران در اقتصاد کشور و دنیا اشاره و عنوان کرد: اگر جامعه خبری و رسانه ای کشور وظایف خود را با استقلال کامل و به درستی انجام دهد باتوجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و تأکیدات مستمر ریاست محترم جمهور در شفاف سازی اقتصادی، نقش بسیار مهمی در سلامت اقتصادی کشور خواهند داشت.
وی به ظرفیتهای کم نظیر معدنی استان یزد اشاره کرد و ادامه داد: با جذب سرمایه گذاران خارجی و سرمایه یک میلیارد و صد میلیون دلاری از کشورهای استرالیا و عمان در کنار متخصصان برجسته ایرانی حوزه روی منطقه مهدی آباد را پس از 30 سال فعال کرده ایم و عملیات اجرایی بهره برداری از این حوزه آغاز خواهد شد.
رئیس هیأت عامل سازمان ایمیدرو افزود : در شهرستان بافق 300 میلیون تن ذخیره معدنی داریم و عملیات فعالیت بر روی عناصر نادر خاکی را با یک تیم مجرب دانشگاهی در این شهرستان آغاز کرده ایم و این عملیات را توسعه خواهیم داد.
کرباسیان ضمن تشکر از زحمات استاندار یزد، سیدمحمد میرمحمدی را فردی دلسوز و پیگیر خواند و اظهار امیدواری کرد: با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی استان یزد بتواند مانند گذشته نقش مهم و تأثیرگذاری در توسعه صنعت، معدن و تجارت کشور داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار