پرداخت تسهیلات برای حمایت از 444 طرح صنعتی در استان قزوین

استاندار از معاون اول رئیس جمهور برای پرداخت تسهیلات به منظور حمایت از 444 طرح صنعتی در استان قزوین درخواست مساعدت کرد.
کد خبر: ۱۸۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 28 February 2016
به گزارش تابناک از قزوین، فریدون همتی در مکاتبه با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور  درخواست حمایت و دستور لازم جهت پرداخت تسهیلات به 444 طرح صنعتی در استان قزوین  کرد .در بخشی از این نامه آمده است:
استان قزوین یکی از استانهای مهم کشور در حوزه های مختلف صنعتی، اقتصادی، تجاری و بازرگانی است که با دارا بودن زیر ساختهای لازم، همواره به عنوان یکی از مقصدهای سرمایه گذاری در کشور مطرح بوده است.

وی تصریح کرده است: تعداد واحدهای صنعتی استان خود گویای نقش پر اهمیت قزوین در اقتصاد کشور است. با اینهمه و بدلیل بروز مشکلات ناشی از تحریمهای ناجوانمردانه کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران و بروز مشکلات اقتصادی در کشور، دامنه این مشکلات به طرحهای و پروژه های مختلف ملی و استانی که در سطح استان در حال اجرا بود نیز رسیده است.

در ادامه نامه همتی  استاندار قزوین آمده است: این طرحها جزو سرمایه های ملی این کشور است که به دلیل نبود اعتبار لازم ناتمام مانده و چشم انتظار حمایتهای دولت محترم به منظور بهره برداری است.

استاندار مرقوم داشته است: با عنایت به رویکرد دولت تدبیر و امید در به پایان رساندن طرحهای نیمه تمام در کشور، استان قزوین نیز از این امر مستثنی نبوده و بیش از پیش به حمایت دولت به این منظور نیاز دارد. در استان قزوین بیش از 91 طرح نیمه تمام در حوزه صنعت با پیشرفت فیزیکی 60 درصد وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه آورده است: به منظور اتمام این طرح های صنعتی به اعتبار ارزی بالغ بر 70 میلیون دلار و تسهیلات ریالی معادل 1925 میلیارد ریال نیاز است که نگاه ویژه دولت به استان صنعتی قزوین و تامین اعتبار لازم جهت تکمیل این طرحها می تواند زمینه ساز اشتغال و پویایی اقتصاد ملی در دوران پسا تحریم باشد.

استاندار در بخش دوم نامه با اشاره به سرمایه درگردش و نقدینگی مورد نیاز برخی از واحدها آورده است:  رکود موجود در حوزه صنعت خودرو و صنایع وابسته نظیر قطعه سازی و نیز بی رونقی حاکم بر صنعت ساختمان نیازمند حمایتهای دولتی است که تامین سرمایه در گردش می تواند راهکار مناسبی جهت بازگشت رونق به واحدهای فعال در این حوزه ها باشد.

وی اینگونه  ادامه داده است:  در این راستا 353 واحد صنعتی وجود دارد که با ارائه تسهیلاتی در قالب سرمایه در گردش به میزان 12960 میلیارد ریال می توان به از سرگیری فعالیت و رونق این واحدها  کمک نمود.

استاندار در پایان آورده است: امید است در سایه مساعدت و دستور جنابعالی  شاهد سرعت گرفتن حرکت چرخهای اقتصاد کشور جهت نیل به توسعه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار