دسترسی آسان،عامل گرایش جوانان به مواد مخدر

معاون فرماندار مهران مهمترین علت گرایش جوانان به مواد مخدر را دسترسی آسان به این ماده مرگ آفرین دانست و گفت: اعتیاد قدرت تصمیم گیری را در افراد معتاد از بین می برد.
کد خبر: ۱۸۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 16 February 2016
معاون فرماندار مهران مهمترین علت گرایش جوانان به مواد مخدر را دسترسی آسان به این ماده مرگ آفرین دانست و گفت: اعتیاد قدرت تصمیم گیری را در افراد معتاد از بین می برد.

به گزارش تابناک ایلام؛مجید زرگوشی روز سه شنبه در جلسه ستاد فرعی مواد مخدر این شهرستان اظهار کرد: اعتیاد عاملی تک وجهی نیست و عوامل مختلفی از جمله بیکاری، مشکلات خانوادگی، طلاق، افسردگی و مهمتر از همه دسترسی آسان به مواد مخدر در آن دخیل هستند.
وی با بیان اینکه دشمنان نظام، جمعیت جوان کشور را مورد هجمه وسیع خود قرار داده اند، افزود: امروزه انواع مواد مخدر صنعتی توسط دشمن عرضه می شود تا قشر جوان را آلوده کنند که این امر باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیر هم بر خانواده ها و هم بر جامعه می شود.
معاون فرماندار مهران تاکید کرد: قدرت تخریب مواد مخدر صنعتی بیشتر و خطر آفرین تر از مواد سنتی است بنابراین وظیفه داریم حساسیت موضوع را برای خانواده بالا ببریم و آنها را از خطرات پیش رو آگاه سازیم و این مهم تنها با اطلاع رسانی و برگزاری کلاس های آموزشی برای همه اقشار میسر است. 
دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام نیز در این جلسه گفت: این استان دارای جمعیت جوان است که از دو منظر می توان به آن نگاه کرد یکی بعنوان فرصت و بهره بردن از نیروی جوان و بسیار توانمند که داری پتانسیل های بسیار بالا برای فعالیت های مختلف است.
صادقیان افزود: منظر دیگر اینکه جمعیت جوان در معرض تهدید است و در صورت عدم رسیدگی به موقع به نیازها و آمال آنها صدمات جبران ناپذیری بر جامعه تحمیل می کند لذا باید با اقدامات فرهنگی پیشگیرانه در این ارتباط ورود کرد./م

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار