کاهش 30 درصد از قیمت تمام شده تولید کالاها با لغو تحریم ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: با به ثمر رسیدن برجام و لغو تحریم ها، بیش از 30 درصد از قیمت تمام شده تولید کالاها و محصولات کاهش می یابد.
کد خبر: ۱۸۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵ 14 February 2016
به گزارش تابناک قم، احمد ذاکری در همایش «فرصت های سرمایه گذاری در پسا برجام» در قم گفت: در دوران تحریم، کالاهای ایرانی به دلیل قیمت بالای تمام شده، جنبه رقابتی و بازارهای جهانی خود را از دست داده بودند که امیدواریم در فضای جدید پیش رو این مشکل برطرف شود. 

وی با بیان اینکه در دوران پسا برجام فضای خوبی برای جذب سرمایه گذاران در کشور بوجود آمده است، اظهار داشت: حضور هیات های اقتصادی خارجی در ایران با هدف جذب سرمایه گذاری است و نه افزایش واردات و به طور حتم همه مسئولان در این رابطه توجه و دقت نظر دارند. 

26 دی ماه سال جاری با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد. 

ذاکری در ادامه، از حضور یک سرمایه گذار نفتی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان خبر داد و گفت: استان قم دارای ظرفیت ها و مزیت های بسیار مناسبی در حوزه های گوناگون اقتصادی است که می تواند به خوبی در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد. 

وی بر ضرورت راه اندازی و سرمایه گذاری در شهرک های چاپ و نشر و فناوری اطلاعات استان تاکید کرد و گفت: در استان قم بیش از دو هزار واحد صنعتی و 137 معدن فعال وجود دارد و وجود معادن طلا و دریاچه نمک در استان از جمله فرصت های ارزشمند سرمایه گذاری است. 

ذاکری با اشاره به مراحل تهیه نقشه یک در 25 هزار استان قم و تدوین 147 اولویت سرمایه گذاری در استان، خاطرنشان کرد: صنایع فرش دستباف، مبل، کفش و سنگ از جمله صنایع دارای مزیت در استان است که باید دغدغه ها در این حوزه ها را با همت و تلاش مضاعف برطرف کنیم. 

همایش «فرصت های سرمایه گذاری در پسا برجام» با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان اجرایی و فعالان اقتصادی استان قم در سالن همایش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار