فرماندار سردشت با اشاره به اهمیت انتخابات از منظر قانون اساسی گفت: بر اساس قانون اساسی حکومت‏ ایران‏ جمهوری‏ اسلامی‏ است که بر پایه ایمان به حاکمیت خداوند بنا شده و اداره امور کشور با  اتکاء آراء عمومی‏ از طریق انتخابات که اساسی ترین مولفه و مظهر مشارکت مستقیم یک ملت در تعیین سرنوشت خویش است صورت می گیرد .

دکتر حسنی در نشست مطبوعاتی که با حضور نمایندگی صدا و سیمای مرکز استان در سردشت و اصحاب رسانه های محلی برگزار شد به اقدامات صورت گرفته جهت برگزاری انتخاباتی با شکوه در شهرستان سردشت  اشاره کرد و گفت:  ستاد انتخابات شهرستان با تشکیل کمیته های ششگانه شامل کمیته های آموزش، تبلیغات و اطلاع رسانی، فناوری و اطلاعات، حمل و نقل ، پشتیبانی و امنیتی و انتظامی اقدام به فراهم کردن تمهیدات لازم نموده و مطابق  برنامه زمانبندی  اقدامات اولیه را  برای برگزاری انتخاباتی پرشور انجام داده است.

وی با اشاره به  افزایش ۴۰ درصدی شعبات اخذ رای نسبت به دوره گذشته گفت: در این دوره به منظور ایجاد شرایط مطلوبتر برای مشارکت گسترده مردم  تعداد شعبات اخذ رای را به ۱۲۰ شعبه افزایش دادیم که شامل ۵۲ شعبه ثابت و ۶۸ شعبه سیار است.

فرماندار سردشت اضافه کرد: ستاد انتخابات شهرستان  با تامین تجهیزات مورد نیاز شعبات و بکارگیری حدود  ۲۰۰۰ نفر عوامل اجرایی ، بازرسی ، نظارتی و امنیتی  اقدام به جمع آوری آرای مردم خواهد نمود.

دکتر حسنی با بیان اینکه مجریان و برگزار کنندگان انتخابات امانتدار رای مردم هستند از عوامل اجرایی و دست اندارکاران انتخابات خواست تا با اجرای صحیح قوانین گمانه زنی و شائبه های احتمالی را به صفر برسانند و با افزایش اعتماد و اطمینان در بین مردم زمینه مشارکت حداکثری را فراهم نمایند.

وی همچنین به استقبال گسترده داوطلبان نمایندگی اشاره کرد و افزود:  تعداد ۲۷ نفر برای نمایندگی حوزه سردشت و پیرانشهر داوطلب شده بودند  که بعد از بررسی صلاحیتها  در چند مرحله تا امروز  ۸ نفر تایید صلاحیت شده اند .

فرماندار سردشت در پایان با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بر ارتقاء امنیت ملی و حفظ تمامیت ارضی کشور تاثیر بسزایی دارد ازعموم شهروندان سلحشور و فهیم شهرستان سردشت  خواست تا بار دیگر با حضور پرصلابت خود در پای صندوقهای رای حمایت و همراهی خود را با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام نمایند.