استاندار لرستان خبرداد:

لزوم تکمیل پروژه های مسکن مهر لرستان تا پایان سال آینده

استاندار لرستان گفت : مدیران دستگاه های اجرایی استان تلاش می کنند تا پرونده مسکن مهر تا شش ماه اول سال 95 بسته شود اما در نهایت باید تا پایان سال آینده این پرونده به اتمام برسد.
کد خبر: ۱۷۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۳ 07 February 2016
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از لرستان ، هوشنگ بازوند شنبه شب در کارگروه مسکن لرستان گفت : در تفاهم نامه ای که با کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد شده واحد های مسکن مهر بدون متقاضی، مجتمع های مسکن مشکل دار ونیمه تکمیل که جز مطالبات جدی مردم این استان تعیین تکلیف خواهد شد.
وی اظهارداشت: مدیر عامل کمیته امداد امام خمینی (ره)کشوردر تفاهم نامه ای آمادگی این نهاد رابرای خرید و واگذاری 700 واحد مسکن مهر این استان برای مددجویان اعلام کرده است .
وی اظهار داشت : در این راستا واحدها مسکونی با پیشرفت 40درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار می شود.
استاندار لرستان افزود: مدیران دستگاه های اجرایی استان تلاش می کنند تا پرونده مسکن مهر تا شش ماه اول سال 95 بسته شود اما در نهایت باید تا پایان سال آینده این پرونده به اتمام برسد.
وی تاکید کرد: با شراط ویژه استان در این طرح بانک های عامل ودستگاه های اجرایی استان تلاش کنند تا تسهیلات خاصی را نسبت به دیگر استان های کشور برای تکمیل این طرح ها از وزارت خانه های مربوطه اخذ نمایند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان در این زمینه گفت: طی توافق اولیه اعلام آمادگی برای 700 واحد مسکن مهر در استان که 586 واحد آن در شهرستان خرم آباد و الیگودرز 60 واحد و پلدختر 54 واحد برای مددجویان در نظر گرفته شده است.
جاسم محمدی فارسانی افزود: در مرحله اول 351 خانوار نیازند توسط این اداره کل شناسایی و مدارک و مستندات آنها جمع آوری و مبلغ 10 میلیارد و 180 میلیون ریال برای 72 خانوار آن واریز به حساب مسکن سازان استان شده است.
وی ادامه داد: اعتبار اولیه برای این طرح مبلغ 31 میلیارد ریال است که در صورت تامین اعتبار از این نهاد و واریز به حساب مسکن سازان استان خواهد شد.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط ویژه مددجویان این نهاد باید برای واگذاری این واحدها تسهیلات خاصی در نظر گرفته شود.
فرمانده لشکر 84 پیاده لرستان از اختصاص یک هزار و 184 واحد مسکن مهر استان برای پرسنل ارتش استان خبر داد.
امیر مددی افزود:این طرح که در قالب مسکن مهر دولتی برای پرسنل این لشکرمشخص شده است در 37 بلوک در هشت طبقه با 32 واحد مشخص شده است .
وی اظهارداشت: این طرح با پیشرفت 35 درصدی نیاز به مساعدت بانک مسکن برای واریز قسط دوم این طرح بزرگ مسکن سازی برای کارکنان این لشک دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 350میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است گفت:بانک مسکن فقط 57 میلیارد ریال از سهم تسهیلات این طرح را پرداخت و وپیمانکار های این طرح 150میلیارد ریال از این نهاد طلب دارند که نیاز به مساعدت ویژه این بانک برای اتمام طرح طی زمان بندی مشخص دارد.
فرمانده لشکر84 پیاده لرستان اظهارداشت: شهرداری ونظام مهندسی برای انجام کار وصدور پروانه مبالغی بیش از حد مشخص شده طلب کرده اند که درخواست رسیدگی وحل این مشکل را در این کارگروه داریم.
رئیس دانشگاه لرستان نیز در این نشست گفت: طی توافق معاون وزیر، برای تحویل 200 واحد نیمه کاره مسکن مهر بدون متقاضی در استان برای اختصاص خوابگاه به دانشجویان متاهل آماده هستیم که در صورت گرفتن اعتبار مورد نیاز از وزارتخانه وسازمان برنامه وبودجه کشور اقدامات لازم انجام خواهد شد.
خسرو عزیزی افزود:در حال حاضر این دانشگاه دارای 700دانشجوی دکترا و200 دانشجوی ارشد و 300نفر کارمند قراردادی دارای شرایط واگذراری مسکن مهر است که نیازمند مساعدت از سوی مسکن وشهری سازی استان برای واگذاری این واحد ها هستند.
مدیر آب و فاضلاب لرستان در این نشست اظهار داشت:برای انجام زیر ساخت های آب وفاضلاب واحد های مسکن مهر باید مجریان این پروژه سهم آورده مشخص شده خود را پرداخت نمایند.
حمید رضا کرموند اظهار داشت: در طرح های مسکن مهر باید مطابق دیگر مناطق شهری 100 درصد اعتبار انجام زیر ساخت های آب وفاضلاب ومحل ایجاد ساخت مخزن آب آن مشخص شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار