9 درصد دانش‌آموزان اشتهارد اتباع بیگانه هستند

کد خبر: ۱۷۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 27 January 2016


رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اشتهارد گفت: دانش‌آموزان اتباع بیگانه این شهرستان در برخورداری از امکانات آموزشی تفاوتی با دانش‌آموزان ایرانی ندارند.

پرویز نجفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، به تعداد جمعیت دانش‌آموزان این شهرستان اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر 8 هزار دانش‌آموز در مدارس اشتهارد تحصیل می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه سرانه فضای آموزشی شهرستان پاسخگوی نیاز مردم نیست و دانش‌آموزان و معلمان به دلیل وجود این معضل با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند؛ به عنوان مثال آموزش دانش‌آموزی که در یک کلاس کم جمعیت تحصیل می‌کند قطعا با آموزش دانش‌آموزی که در یک کلاس پرجمعیت تحصیل می‌کند متفاوت خواهد بود و همچنین نحوه ارائه خدمت معلمان نیز در کلاس با جمعیت بالا قطعا متفاوت تر از آموزش دانش‌آموزان در کلاس‌های با جمعیت کمتر است.

این مسئول بر ضرورت حمایت خیرین مدرسه‌ساز این شهرستان تاکید کرد و ابراز داشت: خیرین مدرسه‌ساز ظرفیت‌های ویژه آموزش و پرورش هستند که با یاری آن‌ها می‌توان بخش قابل توجهی از این مشکلات را مرتفع ساخت. لذا از آنان انتظار داریم که به این مهم توجه بیشتری نشان دهند.

رییس اداره آموزش و پرورش اشتهارد در ادامه از تعداد دانش‌آموزان اتباع بیگانه این شهرستان سخن به میان آورد و گفت: 9 درصد دانش‌آموزان مدارس این شهرستان اتباع بیگانه هستند.

نجفی بیان کرد: آموزش و پرورش شهرستان برای ارائه خدمات آموزشی به این دانش‌آموزان از تمام امکانات و ظرفیت‌های خود بهره می‌گیرد و تفاوتی را در این حوزه بین دانش‌آموزان ایرانی و دانش‌آموزان اتباع بیگانه قائل نمی‌شود.

وی در پایان بر ضرورت ایجاد مدارس غیرانتفاعی در اشتهارد تاکید کرد و گفت: در حال حاضر در این شهرستان حتی یک مدرسه غیرانتفاعی وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار