معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

افزایش سن ازدواج آفتی خطرناک برای جامعه است

همایش ازدواج مناسب با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و انجمن گلستان امید برگزار شد.
کد خبر: ۱۶۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ 18 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، همایش ازدواج مناسب با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و انجمن گلستان امید برگزار شد.

همایش ازدواج مناسب با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان مردم نهاد انجمن گلستان امید در سرسرای تالار فرهنگیان با حضور جمعی از جوانان و کارشناسان و مشاوران امر ازدواج برگزار شد.

در ابتدای این همایش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: جوانان عصر جدید هر چند به عنوان الگوهای اصلی و تاثیر گذار در جامعه هستند، اما این جوانان همواره در معرض چالش ها و بیماری های بزرگی چون اعتیاد، مقاربت های جنسی پرخطر، ایدز، هپاتیت و... قرار دارند.
 
دکتر راضی ناصری فر در همایش ازدواج مناسب اظهار کرد: امروزه فاکتور ها و مولفه های زیادی در کاهش ازدواج جوانان وافزایش ناباروری زوجین و طلاق همسران تاثیر گذاشته است.
 
وی با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در بین دختران و پسران بالا رفته است، این مورد را یک آفت خطرناک برای جامعه دانست و تاکید کرد: ادامه تحصیلی، تغییر در الگوی سبک زندگی، عوامل اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی، آمادگی ناکافی جسمی،روحی،روانی، اجتماعی، عاطفی و شناختی، ... از جمله مواردی است که در افزایش میانگین سن ازدواج جوانان و ناباروری زوجین دخیل است.
 
دکتر ناصری فر با اشاره به افزایش طلاق در بین زوجین در سال های ابتدایی زندگی مشترک، افزود: زندگی سالم و ازدواج مناسب در گرو انگیزه کافی، دور اندیشی، سبک زندگی ورفتارهای سالم و اصولی، ارتقای سواد بهداشتی، و... است که باید دو طرف ازدواج و خانواده ها به آنها واقف باشند.
 
عضو شورای حل اختلاف و کارشناس و مشاور خانواده نیز در این همایش اظهار کرد: فلسفه واقعی ازدواج رسیدن به آرامش است در حالیکه در شرایط کنونی ناهنجاری های غیر عرف و ناهمگون با فرهنگ اسلامی و ایرانی در جامعه و بین خانواده ها رسوخ و رواج پیدا کرده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسین مرادویسی افزود: برخلاف ازدواج ها که سخت شده طلاق گرفتن زوجین از یکدیگر آسان شده است و باید قانون گذاران درمجلس شورای اسلامی قوانین مرتبط با طلاق را متناسب با واقعیت های جامعه وضع کنند، چرا که سهم بیشتر زندانیان را مردانی تشکیل میدهند که به علت عدم استطاعت مالی برای پرداخت مهریه به زندان فرستاده شده اند و این قانون نیازمند بازنگری است.
 
وی با بیان اینکه ایمان و پایبندی های دینی و اخلاقی در بین جوانان و حتی خانواده ها کمرنگ شده، یادآور شد: هرچند مسایل اقتصادی و اشتغال بر دیگر مولفه های ازدواج سایه انداخته است اما دو طرف ازدواج باید علاوه بر اینکه نسبت به حقوق دینی و اخلاقیات پایبند باشند، بایستی هم کفو هم نیز باشند.
 
این کارشناس و مشاور خانواده رسیدن به سن واقعی ازدواج از لحاظ عقلی و عاطفی را مهم ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون ازدواج فدای مسایل سطحی شده و رسیدن به بلوغ ذهنی و هوشی از نیازهای یک ازدواج موفق و مناسب است که نیازمند کاربنیادی و اساسی است.
 
در ادامه نیز دکتر موسوی دکترای روانشناسی و دکتر صفریان مشاور مسائل ازدواج نیروی انتظامی نیز در رابطه با لزوم مشاوره قبل از ازدواج و میزان آگاهی طرفین از شخصیت یکدیگر به بیان دیدگاههای خود پرداخته و به سوالات حاضران در این رابطه را پاسخ دادند.
 
اجرای نمایش متناسب با موضوع ازدواج و پخش کلیپ هایی در این رابطه از دیگر برنامه های این همایش بود./پ

منبع: پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار