کارگران‌فصلی‌استان‌هرمزگان‌ساماندهی‌شوند

دبیر اجرایی خانه کارگر هرمزگان گفت: کارگران مهاجرانی که به صورت قصلی در استان هرمزگان فعالیت می‌کنند باید ساماندهی و جایگاهی برای ثبت نام، حقوق و بیمه آنان درنظر گرفته شود.
کد خبر: ۱۶۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 13 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد دریانوس با اشاره به اینکه کارگران نقش ارزنده‌ای در سازندگی کشور دارند اظهارداشت: کارگر می‌تواند در کشور به عنوان یک جایگاه وسیع در شاخصه‌های تولید و اقتصاد بدرخشد.
 
وی در ادامه بیان داشت: این قشر زحمت‌کش، در مقاطع سخت و دشوار پس از انقلاب خصوصا دوران دفاع مقدس نیز با از خودگذشتگی و ایثار، هم در جبهه‌های نبرد حضور یافتند و هم چرخ‌های صنعت و اقتصاد کشور را به حرکت درآوردند.
 
دبیر اجرایی خانه کارگر استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های هرمزگان برای ایجاد اشتغال گفت: کارخانجات تولیدی در برخی استان‌ها، به دلیل عدم نقدینگی، تعطیل و کارگران زیادی بیکار شدند.
 
وی در ادامه بیان داشت: ولی در استان هرمزگان اگر کارگری به هر دلیلی بیکار شد می‌تواند تا بهبود شرایط کار، با استفاده از ظرفیت‌های خوب و مناسبی نظیر دریا، بخشی از مشکلات خود را مرتفع کند.
 
دریانوس با بیان اینکه به طور میانگین 150 هزار کارگر ثبت شده در استان هرمزگان فعالیت می‌کنند گفت: 550 هزار نفر با خانواده قشر کارگر استان هرمزگان را تشکیل می‌دهند.
 
وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از پرداخت بیمه بیکاری در استان ارائه نشده است گفت: پرداخت بیمه بیکاری در استانی همچون هرمزگان که دارای ظرفیت و پتانسیل‌های فروانی در زمینه ایجاد اشتغال بوده، صحیح نیست.
 
دریانوس تصریحکرد: می‌توان جمعیت بیمه بیکاری را با استفاده از ظرفیت‌های موجود در سراسر استان هرمزگان کاهش داد.
 
دبیر اجرایی خانه کارگر استان هرمزگان، تاکید کرد: کارگران مهاجرانی که به صورت فصلی در استان هرمزگان فعالیت می کنند باید ساماندهی و جایگاهی برای ثبت نام، حقوق و بیمه آنان درنظر گرفته شود.
 
وی گفت: حضور کارگران در مسیر چهارراه‌ها، زیبنده استان هرمزگان نیست، بنابراین ضرورت دارد تا مکانی را برای ساماندهی این قشر زحمت کش درنظر گرفته شود.
 
دریانوس ادامه داد: علیرغم پیگیری‌های مجدانه‌ای که در راستای تحقق این امر از دهه 80  تاکنون صورت گرفته، متاسفانه هنوز در این زمینه، هیچ اقدامی صورت نگرفته‌است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار