از ثبت نام فله‌ای تا تائید فله‌ای

کد خبر: ۱۵۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱ 08 January 2016

روزنامه وطن امروز مدعی شده است که: اوایل سال جاری بود که موضوع «ثبت‌نام فله‌ای» توسط رسانه‌های حامی دولت مطرح شد. برخی عوامل فتنه 88 در گفت‌وگوهایی هدفدار بر این موضوع تاکید کردند که برای جلوگیری از تمرکز شورای نگهبان و مختل کردن عملکرد نظارت آن، باید شرایطی فراهم کنند تا حجم انبوهی از کاندیداهای مجلس در دستور بررسی هیات‌های نظارت قرار گیرد!

البته همان زمان آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه تهران به این موضوع اشاره و تصریح کرد که شورای نگهبان قانون اساسی با هوشیاری این ترفند سیاسی را مدیریت می‌کند و نمی‌گذارد افراد فاقد صلاحیت وارد خانه ملت شوند.

موضوع ثبت‌نام فله‌ای البته در موعد ثبت‌نام محقق شد و 12 هزار و 123 نفر در سراسر کشور برای کاندیداتوری در مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کردند. این ثبت‌نام فله‌ای که البته صحنه‌های طنز و تامل‌برانگیز را نیز در فرمانداری‌ها و همچنین ستاد انتخابات کشور در تهران به وجود آورد، با پایان فرآیند بررسی‌ها در هیات‌های اجرایی، تبدیل به «تایید صلاحیت فله‌ای» شد. چراکه در اقدامی عجیب با تصمیم هیات‌های اجرایی، صلاحیت ۱۰هزار و ۹۵۴ نفر از مجموع ۱۲هزار و ۱۲۳ ثبت‌نامی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید و ۸۱۴ نفر نیز در این بررسی‌ها رد شدند. در این میان موضوع تایید صلاحیت فله‌ای در هیات‌های اجرایی در شرایطی است که برخی کاندیداها که به فساد سیاسی و نیز مشکلات امنیتی شهره‌اند در میان تاییدصلاحیت‌ها قرار دارند اما برخی دیگر از داوطلبان که از مدتی قبل هدف تهمت‌های نهادهای دولتی قرار گرفته بودند، رد صلاحیت شدند! موضوع دخالت‌ها و فشارها در روند بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی زمانی قابل تامل شد که برخی گزارش‌ها از رفتار عجیب فرمانداران در روند بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی حکایت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار