تردد بدون زنجیر چرخ امکان‌ پذیرشد

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: در حال حاضر همه محورهای مواصلاتی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.
کد خبر: ۱۵۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 03 January 2016

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: در حال حاضر همه محورهای مواصلاتی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.

به گزارش ایسنا،سرهنگ "مهدی شاکری" افزود: تردد خودروها بدون زنجیر چرخ در سطح استان امکان‌پذیر بوده و خوشبختانه شاهد هیچ گونه مشکلی در رابطه با تردد در سطح جاده‌ها نیستیم.

وی با اشاره به اینکه امسال با افزایش 47 درصدی کنترل سرعت در استان همدان روبرو بودیم، از افزایش 47 درصدی برخورد با رانندگانی که سرعت غیرمجاز داشته‌اند، خبر داد و تصریح کرد: در 9 ماه گذشته امسال 58 هزار و 570 مورد تخلف توسط دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌های استان ثبت شده که طبیعی است اگر بر سرعت مدیریت خوبی شود تعداد تصادفات کاهش یافته و در نتیجه آثار ناگوار ناشی از تصادفات جاده‌ای نیز به حداقل می‌رسد.

وی از کاهش هشت درصدی تصادفات جاده‌ای در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: تصادفات جاده‌ای طی 9 ماهه ابتدای سال گذشته 353 کشته بر جای گذاشته که این میزان در سال‌جاری به 325 نفر کاهش یافته است.

شاکری از افزایش 23 درصدی آموزش‌های عمومی پلیس راهور خبر داد و اظهار کرد: امسال 21 هزار نفر از دانش‌آموزان مدارس حاشیه جاده، رانندگان، افراد در محافل و جوامع روستایی از آموزش‌های عمومی پلیس راهور بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: کارشناسان با حضور در مدارس و مساجد روستایی آموزش‌های عمومی را در اختیار آنها قرار می‌دهند همچنین رانندگان حرفه‌ای حین تعویض دفترچه و در برخی مناسبت‌ها همچون اربعین، راهیان نور و ایام عید در پایانه‌های مسافربری آموزش‌های لازم را از طرف کارشناسان حرفه‌ای پلیس راهور می‌بینند.

شاکری گفت: عمده‌ترین علت تصادفات جاده‌ای منجر به مرگ را عدم توجه به جلو است به طوریکه در 9 ماه گذشته، 38 درصد تصادفات منجر به فوت شده به این علت بوده است.

وی 22 درصد تصادفات را به علت تخطی از سرعت مطمئنه عنوان کرد و یادآور شد: 49 درصد تصادفات به صورت واژگونی بوده و 7 درصد نیز مربوط به عابران پیاده بوده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار