بازداشت متخلفان 4شنبه آخر سال تا پایان فروردین

فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان رضوی ورود مردم برای برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال به خیابان های اصلی را تخلف اعلام کرد و گفت: دستگیر شدگان از ایام چهارشنبه آخر سال تا پایان فروردین ۹۴ بازداشت خواهند بود.
کد خبر: ۱۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹ 17 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از مهر؛ بهمن امیری مقدم در اختتامیه جشنواره رسانه، نظم و امنیت که در سالن همایش های نیروی انتظامی استان برگزار شد با بیان اهداف امنیت مدار نیروی انتظامی افزود: جامعه ای که قانون و قانونمندی در سایه اخلاق و توجه به حقوق اجتماعی شکل گیرد جامعه ای سالم است.

وی تصریح کرد: رویکرد نیروی انتظامی در سال جاری کوچه محور است و پلیس از مردم می خواهد مدیریت مراسم چهارشنبه آخر سال را خود عهده دار باشند و برگزاری مراسم به حریم درب هر خانه محدود شود.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی ورود مردم برای برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال به خیابان های اصلی را تخلف اعلام کرد و گفت: در حوزه های نیروی انتظامی و ترافیک افراد مخل آرامش مردم به طور قطع شناسایی می شوند و دستگیر شدگان از ایام چهارشنبه آخر سال تا پایان فروردین ۹۴ بازداشت خواهند بود.

وی افزود: در طرح های امسال محدودیت تردد موتورسیکلت داریم و بر اساس این طرح وسیله افراد خاطی تا پانزدهم فروردین ۹۴ در توقیف خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: پلیس با افراد خودروسوار که قصد راه بندان دارند طبق قانون برخورد می کند و در این خصوص برخی خودروهایی که پلاک آن ها در لیست سیاه مامورین نیروی انتظامی قرار داده می شود در نقل و انتقالات بعدی وسیله نقلیه به مشکل خواهند خورد.

امیری مقدم تصریح کرد: فک پلاک خودروهای متخلف در ایام نوروز و نگهداری آن ها در پارکینگ به قصد کاهش جرایم صورت می پذیرد.


با مزاحمان خیابانی برخورد می شود

وی گفت: وظیفه پلیس تنها برخورد با مجرم نیست بلکه خدمات آموزشی و فرهنگی نیز در مجموعه وظایف این نهاد است از این رو پلیس بهار ۹۴ را با شعار آسودگی و ایمنی بیشتر با التزام به اخلاق، قانون و نظم عمومی آغاز خواهد کرد.

وی گفت: همزمانی ایام فاطمیه با نوروز رعایت بیشتر بعد فرهنگی عزاداری ها را می طلبد و ما در این خصوص با مزاحمین نوامیس، سلامت و امنیت مردم بر حسب وظیفه و بر اساس قانون رفتار خواهیم کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان با آرزوی آغاز خوش سال نو برای هم استانی ها به ویژه زایران حرم مطهر رضوی گفت: نیروی انتظامی خراسان رضوی علاوه بر ایجاد امنیت برای جمعیتی ۶ میلیونی در استان و جمعیت بیش از ۳ میلیون در مشهد باید اقداماتی را هم برای جمعیتی به عنوان میهمان و زائر در نظر بگیرد.


رفتار پلیس برای کاهش آسیب است

وی رفتارهای دلسوزانه پلیس را تنها برای کاهش آسیب های اجتماعی دانست و سپس به نقش مهم والدین در کاهش جرایم اشاره کرد: نظارت بر رفتار اعضای خانواده به والدین مربوط می شود و آنان در مدیریت رفتار فرزندان نقشی اساسی دارند و این توجهات باید برای پیشگیری از وقوع آسیب های برگشت ناپذیر است دو چندان باشد.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی مسافران گفت: با توجه به پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی مسافران بحث پیشگیری از وقوع جرایم و برخورد قانونی با مجرمان و بزهکاران که از وظایف ذاتی پلیس است پررنگ تر خواهد بود.


کشفیات پلیس ۴۰ درصد افزایش یافت

امیری مقدم همچنین به کشفیات نیروی انتظامی در سال جاری خبر داد و گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر بیش از ۲۰ تن و ۳۴۰ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر داشته که این رقم نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: در باندهای مواد مخدر ۶۰ باند منهدم شد و ۶۰ درصد افزایش در بحث کشف جرایم اینترنتی ۸۴ درصد افزایش کشفیات جرایم رایانه ای و اینترنتی داشته ایم. همچنین تا کنون دو هزار سیم کارت بی هویت که اغلب برای کلاهبرداری به کار برده می شد کشف شد.

امیری مقدم اذعان کرد: در کشور رقم ۸۴ درصد کشفیات بی نظیر است که این نشان از عملکرد فعالانه پلیس استان دارد.

وی با بیان این که در حوزه سرقت، کشف و سرقت ها نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است افزود: اخیرا تعدادی ارازل و اوباشی را دستگیر کردیم و در سال جدید خبرهایی که نوید بخش افزایش امنیت برای مردم است خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار