راه‌اندازی انجمن خیران فناوری خراسان رضوی

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: انجمن خیران فناوری خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۴۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 09 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سیدحسن علم‌الهدایی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: در شانزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی که در ایام هفته پژوهش در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد از 4 اثر و ابداع مخترعان در موضوعات برق و قدرت، تصفیه روغن، ترموسایکلر (دستگاه علم پزشکی و تکثیر DNA) و ماشین آلات کشاورزی با حضور استاندار خراسان رضوی رونمایی شد.

وی گفت: دستگاه‌هایی که به طور متوسط 30 نیروی متخصص روی مراحل ساخت و اجرای این طرح‌ها فعالیت‌های تحقیقاتی و آرندی داشتند و دستگاه‌های تولید شده ارزش ریالی‌ای از 100 میلیون تومان تا 3 میلیارد تومان دارند؛ همچنین 8 مخترع در این نمایشگاه حاضر بودند که از آخرین محصولات تولیدی خود با حضور مسئولان رونمایی کردند.

علم‌الهدایی افزود: در این نمایشگاه 43 شرکت فن‌آور عضو پارک علم و فناوری خراسان که شامل 6 شرکت از مرکز رشد جامع، 9 شرکت از امور مؤسسات، 30 شرکت از مرکز رشد انرژی، 4 شرکت از مرکز رشد فرهنگی، 2 شرکت از مرکز رشد کشاورزی، 6 شرکت از مرکز رشد گناباد، 6‌شرکت از مرکز رشد فناوری اطلاعات،4شرکت ICT از مرکز رشد نیشابور و 3 شرکت از بخش فن‌بازار پارسیان که در حوزه خدمات مالکیت فکری، سرمایه‌گذاری و تجاری سازی فناوری فعال است حاضر بودند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به اینکه به زودی انجمن مشارکت خیران در عرصه فناوری‌های نو آغاز به کار می‌کند، بیان کرد: بحث همکاری با شرکت‌های سرمایه‌گذار روی طرح‌های فن‌آور و جذب سرمایه‌گذاران در دستور کار این مجموعه بوده که به زودی با حمایت انجمن مدیران صنایع و انجمن خیران فناوری استان اجرایی و راه‌اندازی می‌شود تا از این پس شاهد حضور و مشارکت خیران در عرصه فناوری‌های نو، به‌روز و کاربردی دنیا باشیم، نکته‌ای مورد تأکید ویژه مقام معظم رهبری بوده است.

علم‌الهدایی تصریح کرد: در شانزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی 80 فناوری در بحث فن‌بازار عرضه شده که به تفکیک شامل 30 فناوری از پژوهشکده علوم و صنایع غذایی، 27 فناوری از دانشگاه فردوسی مشهد مشهد، 9 فناوری از مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 12 فناوری از بازار پارسیان و 2 فناوری از پژوهشکده بوعلی بوده است.

وی تأکید کرد: پارک علم و فناوری خراسان آمادگی دارد تا ضمن استقبال از خیران، منابع آنها را در راستای اهداف خیران و نیازهای به‌روز جامعه هزینه کرده و به کار ببندد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به اینکه مشارکت و حمایت خیران نقشی بسیار کلیدی و تأثیرگذار را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به منابع محدود دولت در بحث حمایت از فناوران بدون شک حضور و مشارکت خیران نقشی بسیار کلیدی و تأثیرگذار را دارد و می‌تواند گامی مثبت و مؤثر در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی موردتأکید مقام معظم رهبری داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار