رئیس دانشگاه فردوسی مشهد:

اکثرپژوهش‌هابخاطرمشکلات‌مالی‌اجرایی‌نمی‌شوند

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بسیاری از پژوهش‌ها به علت مشکلات مالی نمی‌توانند به مرحله اجرا در ادارات برسند اما برخی از تولیدکنندگان به صورت جزئی اقدام به عملیاتی شدن برخی از طرح‌های خود می‌کنند
کد خبر: ۱۴۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵ 08 December 2015
محمد کافی در اختتامیه نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی اظهار کرد: نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته از نظر کمی و کیفی بهتر بود چرا که علاوه بر افزایش وسعت نمایشگاه، همکاری خوبی میان دانشگاه‌ها، استانداری و شهرداری مشهد صورت گرفت تا آموزش، پژوهش و فناوری در کنار هم قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه پژوهش امسال 26 دانشگاه حضور داشتند، تصریح کرد: 47 واحد توسعه شرکت، 127 شرکت فناور، 20 شرکت دانش‌بنیان و 23 دستگاه اجرایی در نمایشگاه پژوهش امسال مشهد فعالیت داشتند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد برگزاری این نمایشگاه را با همکاری‌های استانداری و سازمان‌های مختلف امکان‌پذیر دانست و بیان کرد: 36 بازاریابی تجاری و 85 قرارداد تجاری انجام و 80 فناوری قابل عرضه در بازار در نمایشگاه امسال واگذار شد.

کافی با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره ایده نیز همزمان با نمایشگاه پژوهش امسال اعلام شد، خاطرنشان کرد: تاکنون 580 ایده برای این جشنواره ارسال شده است که امیدواریم با دائمی‌شدن دبیرخانه آن از فعالیت‌های پژوهشی بیشتر حمایت شود.

وی تعامل دستگا‌ه‌ها در برگزاری این نمایشگاه را مثال‌زدنی دانست و افزود: بسیاری از پژوهش‌ها به علت مشکلات مالی نمی‌توانند به مرحله اجرا در ادارات برسند اما برخی از تولیدکنندگان به صورت جزئی اقدام به عملیاتی شدن برخی از طرح‌های خود می‌کنند بنابراین این نمایشگاه می‌تواند ارتباط میان صنعت و دانشگاه را قوی‌تر نماید.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار