تعطیلی زودهنگام برخی مدارس در اصفهان

تابناک: تعدادی از مدارس در کلان شهر اصفهان از روز شنبه این هفته به طور غیر رسمی فعالیت آموزشی خود را متوقف کردند.
کد خبر: ۱۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰ 15 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در بیشتر این مدارس با توزیع زودهنگام پیک نوروزی ( جهت انجام تکالیف در روزهای تعطیلات نوروز) به دانش آموزان بطور غیر رسمی گفته شده است که می توانند دیگر به مدرسه نیایند.

مادر یک دانش آموز مقطع ابتدایی در اصفهان به ایرنا گفت: دیروز ، شنبه در مدرسه غیر انتفاعی که پسرم در آن تحصیل می کند پیک نوروزی توزیع و به دانش آموزان گفته شد که دیگر لازم نیست به مدرسه بیایند.

اعتمادی افزود: زمانیکه از یکی از کارکنان مدرسه در این زمینه سوال کردم پاسخ داد زمانیکه پیک نوروزی توزیع می شود بطور معمول دانش آموزان به مدرسه نمی آیند.

این مادر که کارمند یکی از ادارات دولتی اصفهان است تصریح کرد: معلم پسرم نیز گفت که ما به مدرسه می آئیم اما به احتمال زیاد بدلیل اینکه دانش آموزان در مدرسه حاضر نیستند تا ساعت 10 مدرسه را ترک می کنیم اما اگر شما مایل هستید فرزند خود را به مدرسه بفرستید.

وی که نسبت به این امر معترض بود تاکید کرد: معلمان و کارکنان مدارس دلیل این کار را بی رغبتی دانش آموزان و خانواده ها برای آمدن به مدرسه در هفته آخر سال می دانند در حالیکه بسیاری از خانواده ها نیز بدلایل زیادی ترجیح می دهند که فرزندانشان تا موعد رسمی و مقرر به مدرسه بروند.

اعتمادی افزود: وقتی والدین بویژه پدر و مادرانی که شاغل و اداری هستند با چنین تعطیلات زودهنگامی مواجه می شوند همه برنامه ریزی آنها برای طول روز به هم می ریزد و دچار مشکلات زیادی مانند چگونگی نگهداری فرزند خود می شوند.

به گزارش ایرنا، بیشتر مدارس تعطیل شده در اصفهان، غیر انتفاعی است.

اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان اصفهان در این زمینه به ایرنا اعلام کرد: همه مدارس استان اعم از دولتی، هیات امنائی و غیر انتفاعی باید تا بعدازظهر روز چهارشنبه 27 اسفند جاری، فعال و باز باشند.

بر اساس اعلام این اداره کل، اگر والدین یا دانش آموزان نسبت به تعطیلی مدارس زودتر از موعد مقرر اعتراض دارند می توانند آن را به واحد ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گزارش کنند.

این اداره کل تاکید کرد: اگر مدیریت مدرسه ای به طور رسمی و قبل از تاریخ مقرر، واحد آموزشی خود را تعطیل کند بعنوان تخلف اداری محسوب می شود و قابل پیگیری است.

یکی از کارشناسان آموزش و پرورش استان اصفهان که خواست نامش در خبر برده نشود به ایرنا گفت: به طور معمول این دانش آموزان هستند که در روزهای آخر سال بدلایلی مانند مسافرت به مدرسه نمی آیند.

وی با بیان اینکه هیچگاه مدیریت مدارس به طور رسمی اعلام نمی کنند که مدرسه تعطیل است افزود: اما از زمان توزیع پیک های نوروزی و در روزهای پایانی سال در برخی مدارس به طور تلویحی و غیر رسمی به دانش آموزان اعلام می شود که می توانند به مدرسه نیایند.

وی ادامه داد: با اینحال معلمان و کارکنان مدارس به مدرسه می آیند و حضور خود را ثبت می کنند اما اگر دانش آموزان به مدرسه نیامده باشند پس از یکی دو ساعت واحد آموزشی را ترک می کنند.

به گزارش ایرنا، با تعطیلی زودهنگام مدارس در یک هفته مانده به پایان سال این سوال برای بسیاری از مردم پیش می آید که معلمان در طول سال چند روز تعطیلی دارند.

حدود 800 هزار دانش آموز در هفت هزار واحد آموزشی در استان اصفهان تحصیل می کنند.

تعداد مدارس غیر دولتی استان اصفهان در مجموع یکهزار و 663 واحد با 122 هزار و 805 دانش آموز و تعداد مدارس هیات امنایی استان 153 مدرسه است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار