ساخت کارخانه زباله‌سوز در میامی

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد از دفن روزانه 1200 تن زباله در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶ 30 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی غلامحسین صاحبی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: روزانه در مشهد 1200 تن زباله بدون هیچ عملیاتی دفن می‌شود اما برای جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی ساخت کارخانه زباله‌سوز در منطقه میامی در کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد مصوب شده است.

وی به میزان سرانه استفاده از انرژی‌های پاک در شهرها اشاره کرد و افزود: یکی از ضرورت‌های کلانشهرها و شهرهای صنعتی که با معضل آلودگی هوا رو به رو هستند استفاده از انرژی پاک است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: تنها در سقف شهرداری مشهد و برخی بوستان‌های این شهر از انرژی خورشیدی استفاده شده است.

وی به بازدیداز مرکز هوا و فضا دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کرد و گفت: در جریان این بازدید راهکارهای استفاده از انرژی پاک و خورشیدی در فضای شهری مورد بررسی قرار گرفته و مطالعات اولیه در این زمینه آغاز شده است.

صاحبی یکی دیگر از اقدامات انجام شده از سوی شورای شهر مشهد در راستای استفاده از انرژی پاک در فضای شهری را تولید برق از پسماندها اعلام کرد و گفت: متاسفانه هنوز ساختاری برای استفاده از انرژی پاک در فضای شهری مشهد عملا انجام نشده و این فضا بسیار محدود است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد در زمینه تولید برق از پسماندها گفت: متاسفانه در این زمینه سرمایه گذار وجود ندارد چرا که صرفه اقتصادی ندارد و قیمت بسیار پایین است و باید در این زمینه وزارت نیرو مشوق‌هایی ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار