استاندار گیلان خبر داد:

تحقق حقوق استان در برنامه ششم توسعه

در گذشته یکی از نگرانی های همیشگی در گیلان عدم تحقق حقوق استان در برنامه های توسعه بوده است؛ از اینرو باید با تلاش مجدانه این نگرانی را در برنامه ششم توسعه برطرف کنیم.
کد خبر: ۱۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱ 12 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، استاندار گیلان با اشاره به اهمیت مشارکت فعال دستگاههای اجرایی در فرایند تهیه برنامه ششم توسعه استان گفت : دستگاهها برای احقاق حقوق متعلق به مردم در تدوین برنامه نقش فعال داشته باشند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری گیلان، محمد علی نجفی در جلسه شورای برنامه ریزی استان افزود : در گذشته یکی از نگرانی های همیشگی در گیلان عدم تحقق حقوق استان در برنامه های توسعه بوده است؛ از اینرو باید با تلاش مجدانه این نگرانی را در برنامه ششم توسعه برطرف کنیم.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت اجرای مفاد اقتصاد مقاومتی در تمامی بخش ها و بهره گیری از آن در تدوین برنامه ششم توسعه تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به گزارش عملکرد مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت : با وجود گذشت مدت کمی از راه اندازی این مرکز در رشت اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان این که تلاش می کنیم صنعت ابریشم در استان احیا شود ، افزود : ابریشم در بخش درآمدی خانوارها، در آمد مستقیم نیست و یک کمک معیشتی خانوارهای روستایی است . 

نجفی اضافه کرد : با حمایت جهاد کشاورزی در سال 92 علایم رشد صنعت ابریشم در استان پیدا شد و در سال 93 شاهد افزایش آن بودیم و سال 94 آن را رشد خواهیم داد، که امید داریم که به اهدافی که در برنامه دیده شده برسیم.

استاندار گیلان همچنین به 22 اسفند روز شهدا و اعزام کاروان راهیان نور در آستانه نوروز اشاره و اظهار کرد : باید آثار شهدا بین نسل جوان تبیین و متجلی شود. 

اعتبارت عمرانی استانی گیلان 100 درصد تخصیص یافته است 

معاون برنامه ریزی استاندار گیلان نیز از تخصیص اعتبارات 100 درصدی عمرانی استانی گیلان خبر داد. 

محمدحسین اصغریان اعتبارت عمرانی استان از کلیه محل ها را 822 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود : اعتبارات عمرانی استانی گیلان امسال 100 درصد تخصیص یافته است. 

وی اضافه کرد : همچنین از محل دو درصد در آمد نفت و گاز، تبصره 22 شامل استانی 70 درصد، ملی استانی شده 90 درصد و ملی 60 درصد و پروژه های کاملا ملی 70 درصد به استان اختصاص یافته است. 

وی با اشاره به زمان اجرای برنامه ششم توسعه ادامه داد : دستگاه های اجرایی باید آمادگی لازم را داشته باشند؛چراکه از نیمه فروردین ماه حداکثر دولت باید ظرف شش ماه اول سال برنامه ششم را تهیه و در مهرماه تقدیم مجلس کند تا مجلیس در آذرماه سال آینده لایحه بودجه را براساس برنامه ششم ببیند. 

وی همچنین تعهد گیلان را در بخش درآمدها و مالیات ها ، 760 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد : بیش از 90 درصد آن وصول شده است که هرچه مازاد نیز واریز شود برای بودجه های عمرانی به استان بر می گردد. 

وی با اشاره به ایجاد شرکت های تعاونی توسعه شهرستان ها گفت : دولت در قانون اداره کل کار و رفاه اجتماعی را موظف کرده که شرکت های تعاونی باید بر اساس قانون تعاونی روستایی درهمه شهرستان ها ایجاد کنند . 

وی اضافه کرد :در همین راستا، در ابتدای سال آینده تسهیلات کم بهره از معاونت روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری اختصاص می یابد تا بتوانند در هر روستا حداقل یک واحد تولیدی را راه اندازی کنند. 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار