چتربیمه برسر 248هزارنفرازجمعیت کارگری

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان گفت: در استان همدان بیش از 600 هزار کارگر وجود دارد که از این تعداد 248 هزار نفر زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان هستند.
کد خبر: ۱۳۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶ 20 November 2015

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان گفت: در استان همدان بیش از 600 هزار کارگر وجود دارد که از این تعداد 248 هزار نفر زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان هستند.

به گزارش فارس؛، چنگیز اصلانی اظهار کرد: این نشست به قصد و نیت اطلاع رسانی سالروز تأسیس قانون کار در 29 آبان ماه 69 و همچنین ادغام بیمه درمان تأمین اجتماعی با بیمه درمان سلامت تشکیل شده است.

وی در زمینه سالروز تأسیس قانون کار افزود: قانون کار پس از انقلاب در طول بیش از 24 سال در کشور در حال اجراست، ولی متأسفانه از سال 74 به بعد به دلیل سوء استفاده از قانون و تمام مشکلات اقتصادی، صنعتی و کشاورزی اجرای این قانون عقیم مانده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه در استان همدان بیش از 600 هزار کارگر وجود دارد، گفت: از این تعداد 248 هزار نفر زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان هستند که این تعداد بیشتر در کارهای تولیدی، خدماتی و شیفتی کار می کنند.

وی به مشکلات جمعیت کارگری کشور اشاره کرد و گفت: بزرگترین مشکلات در بحث کارگری کشور این است که متأسفانه قانون کار در مورد آنها اجرا نمی‎شود و از سال 74 به بعد با اجرای نابخردانه این قانون را لوث کرده‌اند.

اصلانی به قانون کار پیش از انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: قانون کاری که قبل از انقلاب اسلامی وجود داشت، قانون سرمایه‌گذاری بود که دو مزیت داشت نخست اینکه خسارت اخراج برای کارفرما بسیار بالا بود و اینکه اخراج یک کارگر از کار برای دولت و کارفرما هزینه سیاسی ـ اجتماعی بالایی داشت.

وی تصریح کرد: متأسفانه در قانون فعلی اگر کارگر به هر دلیلی اخراج شده باشد فقط یک ماه مشمول قانون غرامت است و در این شرایط هیچ کارگری نمی‎تواند فضای اعتراض داشته باشد.

وی به موضوع دوم این نشست پرداخت و ادامه داد: طرح ادغام درمان تأمین اجتماعی با بیمه درمان سلامت موضوع دیگری است که ما با آن مخالف هستیم؛ زیرا تک تک اندوخته تأمین اجتماعی متعلق به کارگران کشور است.

اصلانی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی با جمعیت 31 میلیون و 700 هزار نفری کارگران کشور باید منابع مالی و مزایای خود را صرف کارگران بیمه شده خود کند.

وی در مورد وضعیت کارخانه‎های استان نیز گفت: فعلاً ًدر نیمه نخست امسال هیچ کارخانه قدرتمندی در استان تعطیل نشده است ولی در سه شهرک صنعتی کارخانه‎ها به دلایل بازار، نقدینگی و بدهکار بودن به بانک‎ها مشکل دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان ادامه داد: کارخانه‎ها به دلیل داشتن وابستگی ارزی و نقدینگی به همکاری دولت نیاز دارند و باید مسئولان دیپلماسی سیاسی درصدد این باشند که تکنولوژی روز را وارد کشور کنند.

وی به انتظارات جمعیت کارگری از نمایندگان آینده مجلس شورای استان همدان اشاره کرد و گفت: کسی باید در مجلس شورای اسلامی نماینده شود که اول و آخر حق را ببیند و مدافع قانون کار و ثروت تأمین اجتماعی باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار