حجت الاسلام مصلحی:

پیوند زدن مشکلات داخلی به سیاست خارجی نقشه دشمن است

نقشه دشمن تلاش در جهت پیوند زدن مشکلات داخلی به سیاست خارجی است، آنها از این حربه به عنوان یک حربه قوی استفاده می‎کنند و حال می‎خواهند بگویند که همه مشکلات بخاطر تحریم است. بیش از ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور ریشه در ضعف مدیریتی دارد نه تحریم.
کد خبر: ۱۲۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 14 November 2015
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در جلسه هیئت فداییان ولایت گفت: یکی از مسائلی که در تاریخ اسلام جای بررسی دارد زمان نهضت امام حسین است چون ایشان در حکومت معاویه دست به قیام نزدند اما با روی کار آمدن یزید پرچم نهضت را بالا بردند.

وی افزود: یزید خود را نامسلمان معرفی نمی‎کرد و به قول خود بر منبر پیامبر نشسته بود و مشکل هم همین بود؛ بزرگترین مصیبتی که بنی امیه بر سر اسلام خراب کرد، بحث تحریف مبانی و اصول نبوی بود؛ مساله‏ای که همیشه مکاتب فکری و الهی را تهدید کرده است.

مصلحی با اشاره به سخنرانی رهبرمعظم انقلاب در 14 خردادماه امسال، خاطرنشان کرد:  معظم له در این سخنرانی، 7 اصل از اصول امام راحل را بیان کرد و در خصوص هر کدام از آنها با مصداق، توضیحاتی دادند و فرمودند که تخطی از این اصول و تحریف این اصول، از کارهایی است که برخی به دنبال آن هستند که از این طریق به مبانی و اصول نظام و انقلاب ضربه بزنند.

وی گفت: یکی از این اصول، خط مشی اسلام ناب محمدی با اسلام آمریکایی است؛ مصادیق اسلام آمریکایی نیز همان اسلام ابوسفیانی ذکر شده است که اسلام سرمایه‌داری و استبداد و دنیا طلبی و جدایی دین از سیاست است.

وزیر سابق اطلاعات کشور تصریح کرد: بسیاری از مفسران در تفسیر سوره قدر، بیان می‎کنند که این سوره پس از خواب پریشانی که حضرت در خصوص بالارفتن بنی امیه از منبر ایشان و 84 سال زمانی که آنها بر این منبر هستند، مرتبط می‎دانند؛ در حدیثی آمده است که امام علی(ع) نیز تایید کردند که این 84 سال بنی امیه بر این حکومت سوار خواهند بود ولی این دوران پایان خواهد یافت و قلب پیامبر با نزول سوره قدر آرام گرفت.

وی بیان کرد: اسلام ابوسفیانی همان اسلام معاویه و یزید نیز هست زیرا معاویه با ظاهر سازی و رفتار پیچیده سعی کرد که تمام معارف نبوی را به چالش بکشد و ذره ذره همه آنها را از بین ببرد و بهترین راه، تحریف این دین بود؛ کاری کرد که مردم به خانواده پیامبر هم رحم نکردند.

رییس سابق سازمان اوقاف و امورخیریه اظهارکرد: یکی از ویژگی‎های آنها ترکیب و عهد با یهود است زیرا یهود باعث شد که آنها به این مرتبه برسند؛ یهودیان پس از رحلت پیامبر در بررسی‎های دقیق خود به این نتیجه رسیدند که بهترین گروهی که می‎توان روی آنها سرمایه گذاری کرد که بتوانند شالوده اسلام را از بین ببرند همین بنی امیه است؛ امروز نیز یهود است که سعی می‎کنند روی این گروه از کشورهای اسلامی سرمایه گذاری کند که این کار را انجام می‎دهد.

وی افزود: دومین اصولی که رهبرمعظم انقلاب در خصوص اصول امام راحل بیان کرد، مساله اعتماد به خدا بود؛ این اعتماد به قدرت ملی بدل شده و اگر از آن غافل شویم در مقابل دشمن نیز خوار و ذلیل خواهیم بود؛ امروز نظام اسلامی به برکت چنین رهبر شجاعی که به خدا اعتماد داشت چهار سال است اجازه نداده که دشمنان محور مقاومت سوریه را از قلب این محور خارج کنند؛ این درحالی است که آمریکایی‎ها که مهندس این جریان بودند در خواب هم گمان نمی‎کردند که سوریه بتواند این چند سال در مقابل یک هجمه جهانی مقاومت کند.

مصلحی خاطرنشان کرد: آمریکایی‎ها یک نقطه قوت در زمینه استفاده از ظرفیت‎ها و حتی از مشکلات دارند که باید روی آن حساب ویژه باز کرد؛ آنها پس از بیداری اسلامی که برای سرویس‏های اطلاعاتی آنها یک ننگ بزرگ بود نقشه‎ای کشیدند که از همین عنصر به ظاهر بد، یک برگ برنده بسازند و به همین خاطر روی سوریه تمرکز کرده و افرادی که از 22 سال پیش در شمال عراق در نظر داشتند و انگلیسی‎ها پس از یک چند بار رفت و برگشت در زندان، آنها را برای این امر تحریک و آموزش کردند، توانستند این فجایع را در سوریه به بار آورند.

وی گفت: از دیگر فعالیت‎های دشمن در همین رابطه، ایجاد خطا در محاسبات مسوولین و نخبگان، آنها را به سمتی سوق دهد که آمریکا را دیگر یک خطر جدی محسوب نکنند و کینه مردم را نیز از آمریکا به جای دیگری ببرند.

این فعال سیاسی کشور با اشاره به فتنه دشمنان خاطرنشان کرد: رهبرمعظم انقلاب در این زمینه هشدار دادند که فتنه دیگر دشمنان علیه نظام بسیار سنگین‎تر و پیچیده تر خواهد بود؛ این فتنه چند لایه و پیچیده و نامحسوس است؛ دشمن در این فتنه از عنصر فرهنگی استفاده می‏کنند و سعی می‎کند در عرصه‎های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی به شکل طولانی مدت رسوخ کند تا کسی متوجه حضور محسوس آنها نشود.

وزیر سابق اطلاعات کشور تصریح کرد: آنها در ژنو 2 این ماموریت را به فرانسه دادند؛ در مذاکرات آلماتی همین کار را به شکل معکوس انگلیسی‎ها انجام دادند ولی آمریکا به شدت با انگلیسی که سعی کرد مذاکرات را به سرانجام برسانند ایستادند و با توهین از نماینده انگلیس خواستند که اجازه ندهد مذاکرات به سمت پیشرفت حرکت کند.

وی نقشه دیگر دشمن را تلاش در جهت پیوند زدن مشکلات داخلی به سیاست خارجی بیان کرد: آنها از این حربه به عنوان یک حربه قوی استفاده می‎کنند و حال می‎خواهند بگویند که همه مشکلات بخاطر تحریم است.

رییس سابق سازمان اوقاف و امورخیریه افزود: یکی از مهمترین مشکلات امروز آن است که برخی نا امید شده‎اند ولی اگر چشم باز کنند عزت نظام اسلامی را در جهان به خصوص در موضوع سوریه مشاهده می‎کنند؛ درگیری روسیه و آمریکا برای آنها به این شکل محتمل نبود ولی خدا خواست که این شرایط بوجود بیاید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار