نماينده شهرداران کشور ؛

لزوم تفکيک بافت‌هاي تاريخي از بافت‌هاي فرسوده

نماينده شهرداران کشورمان، بر لزوم تفکيک بافت‌هاي تاريخي از بافت‌هاي فرسوده و صيانت از آثار معماري گذشتگان تاکيد کرد.
کد خبر: ۱۲۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 10 November 2015
به گزارش تابناک تبریز ،  دکتر صادق نجفي در ديدار با جمعي از کارشناسان حوزه عمران و شهرسازي، با اشاره به شرايط خطرخيز کلان‌شهرهاي کشور اظهار داشـت: امروز، احياي بافت‌هاي فرسوده شهري، بخش عمده‌اي از کوشش‌هاي عمراني مديريت شهري را  معطوف خود کرده‌است ؛ اما با اين حال، اين روند نبايد زمينه حذف آثار تاريخي و معماري سنتي کشور را پديد آورد.
وي، آثار معماري گذشته را يادگار سبک سنتي و اصيل زندگي ايرانيان دانست و افزود: حفظ خانه‌هاي تاريخي و الگوپذيري از سبک و‌سياق معماري اين خانه‌ها، بايد به عنوان دغدغه مهم معماران و طراحان مورد توجه قرار گيرد.
شهردار تبريز متذکر شد: به شرط تاثيرپذيري از ميراث معماري و مهندسي گذشتگان، بي‌شک مي‌توان به مدل موفقي از  تلفيق شاخص‌هاي مدرن زندگي امروز با معيارهاي هويتي و سنتي دست يافت.
نماينده شهرداران کشورمان در سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور، به ساز و کار قانوني ساخت و‌ساز در خصوص الگوهاي مباحث طراحي و معماري اشاره و خاطرنشان کرد: ايجاد محدوديت هاي مدرن‌سازي در بافت‌هاي تاريخي و سنتي، در کنار تدوين سياست‌هاي تشويقي در برنامه‌هاي سنتي‌سازي، مي تواند به صورت توام، در اجرايي الگوهاي تلفيقي مدرن و سنتي، موثر واقع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار